Pētījums: Dzelzceļa stacijas bieži atrodas iedzīvotājiem neizdevīgā vietā

Dzelzceļa stacija Majoros. FOTO: Paula Čurkste/LETA

Dzelzceļa stacijas un pieturas nereti atrodas iedzīvotājiem neizdevīgā vietā, secināts "Eiropas dzelzceļa līniju" veiktajā pētījumā par iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem.

Tāpat pētījumā kā negatīvās īpašības vilcienos pašlaik noteiktas - apgrūtināta iekļūšana, jo īpaši vecākiem ar bērniem un personām ar kustību traucējumiem, kā arī pasažieriem ar dzīvniekiem, ierobežotas iespējas novietot automašīnu dzelzceļa tuvumā, kā arī vilcienos novērojamas neērtas sēdvietas, zems komforta līmenis.

Vienlaikus secināts, ka iedzīvotāju motivācija pašlaik pārvietoties ar vilcieniem saistāma ar vienmērīgu un ātru kustību, ērtu biļešu iegādi, tas ir finansiāli izdevīgāk nekā ar citiem transporta veidiem, tai skaitā pieejamas dažādas braukšanas atlaides, ir patīkama atmosfēra vagonā, kā arī vasaras sezonā ērti nokļūt pie jūras.

Kā iespējamās barjeras nākotnē pētījuma laikā iedzīvotāji minējuši potenciāli augstas biļešu cenas, dzelzceļa stacijas un pieturas atrodas iedzīvotājiem neērtās vietās, ir nepārdomāta vilciena savienojamība ar citiem transporta veidiem, tostarp izīrējamajiem, kā arī nav ērtu, drošu automašīnu un velosipēdu novietņu.

Reizē kā secināts, ka iespējamā motivācija pārvietoties ar vilcienu nākotnē varētu būt iespēja ātri un ērti nokļūt citās Baltijas un Eiropas pilsētās, iespēja izvēlēties sev izdevīgāko biļetes veidu, tostarp vienoto biļeti, iespēja ērti pārsēsties kādā no izīrējamajiem transporta veidiem un iespēja ērti un droši pārvietoties kopā ar bērniem.

Pētījuma prezentācijas pasākumā satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) pauda, ka dzelzceļš tiek attīstīts tā, lai mudinātu Latvijas iedzīvotājus ikdienas un atpūtas braucieniem biežāk izmantot vilcienu.

Viņš skaidroja, ka

jaunie elektrovilcieni sāks kursēt nākamajā gadā, un ir sākts dzelzceļa staciju modernizācijas projekts, kas paredz iedzīvotājiem ērtāku, paaugstinātu peronu izbūvi.

3

"Latvijas dzelzceļš" strādā pie braukšanas ātruma palielināšanas.

"Jaunā dzelzceļa līnija "Rail Baltica" būtiski papildinās jau esošo dzelzceļa tīklu Latvijā. Ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansējumu plānojam dzelzceļa satiksmes attīstību Rīgā un Pierīgā. Rīgas pilsētvidē paredzēts integrēt sešas dzelzceļa pieturas, veidojot pilsētas sabiedriskā transporta savienojumus ar dzelzceļu jeb mobilitātes punktus - Bolderāja, Šķirotava, Zemitāni, Sarkandaugava, Dauderi, Ziemeļblāzma. Savukārt Pierīgā - divus mobilitātes punktus Carnikavā un Saulkrastos," teica satiksmes ministrs.

Tāpat politiķis norādīja, ka tiek attīstīti arī pasažieru pārvadājumus dzelzceļa līnijā uz Bolderāju. Satiksmes ministrija strādā arī pie jauna bateriju vilcienu iepirkuma izmantošanai Rīgas un Pierīgas satiksmē.

Pētījumu veica izpētes uzņēmums "Rait" šā gada martā. Pētījumā veikta foksugrupa ar astoņiem dalībniekiem, kā arī tiešsaistes intervijas ar 1072 respondentiem, kuru dzīvesvieta atrodas piecu kilometru attālumā no dzelzceļa stacijas visā Latvijas teritorijā.

Uz augšu
Back