Video ⟩ Novērtē gaidāmo 1200 zirgspēku Mercedes-AMG

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Kas lēni nāk, tas labi nāk. Dīvaini, ka šo parunu perfekti var attiecināt uz visu laiku jaudīgāko Mercedes-Benz automobili, ko jau vairākus gadus gatavo un nevar sagatavot uzņēmuma lieljaudas auto un autosporta nodaļa AMG.

Soli pa solim hiperauto Mercedes-AMG One izstrāde tomēr tuvojas noslēgumam un spēkrats iegūst galīgo formu. Kā redzams svaigākajos video no Nirburgringas Nordšleifes, kur norisinās AMG One testi, Mercedes-Benz pat vairs nepūlas mašīnu īpaši maskēt un slēpt, savukārt kustīgās bildes dod lielisku priekšstatu, cik dinamisku auto iegūs tie nedaudzie benzīngalvas, kas beidzot būs sagaidījuši savu pirms vairākiem gadiem pasūtīto auto.

AMG One ievērojami atšķiras no citiem mūsdienu auto.

Tam nav iespaidīga V8 vai W12 dzinēja, bet gan V6 motors ar 1,6 litru darba tilpumu, kam asistē elektromotori un bateriju kopne.

1

Ja kombinācija izklausās pazīstama, nav pārsteigums, jo Mercedes-AMG One, viens no kura pirmajiem īpašniekiem būs septiņkārtējais Formula 1 pasaules čempions Lūiss Hamiltons, būtībā ir F-1 bolīda ielas versija ar priekšējiem lukturiem un divām sēdvietām.

Tas, protams, ir nedaudz pārspīlēti, jo auto ir jābūt ne tikai ātram trasē, bet arī pietiekami komfortablam, lai ar to varētu ērti aizbraukt gan uz trasi, gan pēc tam arī veikalu. Iecere uzbūvēt ielas F-1 bolīdu gan izrādījās izaicinājumu pilna, tomēr tagad izskatās, ka AMG inženieriem ir izdevies sarežģījumus pārvarēt un šķēršļiem pārkāpt, lai vēl šogad varētu prezentēt gatavo auto.

Tā pilna specifikācija vēl nav zināma, tomēr britu izdevums Car atgādina, ka mašīnai ir minētais V6 benzīna turbomotors un četri elektromotori. Divi no tiem strādā uz priekšējiem riteņiem, viens palīdz griezt iekšdedzes motora kloķvārpstu, bet ceturtais motors palīdz turbokompresoram, aizlāpot tā dēvēto turbobedri. 

Mercedes-AMG One FOTO: Daimler AG

Pievienotajā video lieliski redzams, ka AMG One prototips ir pilnībā regulējams un aktuālajiem braukšanas apstākļiem optimāli pielāgojams. Tas attiecas ne tikai uz balstiekārtu, bet arī aerodinamikas un funkcionālajiem virsbūves elementiem, tostarp antispārnu, kurš itin ātri spēj piecelties no guļus pozīcijas, un ventilācijas lūku režģiem virs priekšējo riteņu arkām. 

Kā jau minēts, mašīnas tehniskie dati vēl nav pilnā apmērā publiskoti, taču provizoriski

jaunais AMG bolīds spēs līdz 200 kilometriem stundā paātrināties mazāk nekā 6 sekundēs un tā maksimālais ātrums būs ierobežots pie 355 km/h. 

1

Mercedes-AMG One kopumā tiks izlaists 275 eksemplāros, no kuriem katrs maksā ap 2,5 miljoniem eiro. Bet, kā jau superauto pasaulē pierasts, cena reti kad ir šķērslis un visi AMG One jau ir pārdoti. Vienīgais mierinājums tiem, kas palika bešā, ir vēsts, ka AMG One izstrādē gūtās atziņas, iemaņas un tehnoloģiskos risinājumus Mercedes-Benz izmantos savas elektriskās nākotnes veidošanā. Tātad katrā nākotnes elektromobilī būs daļiņa AMG One.

Mercedes-AMG One FOTO: Daimler AG
Uz augšu
Back