Baidens vēlas elektrificēt savu limuzīnu, taču viņu gaida lielas grūtības (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Džo Baidens un viņa limuzīns
Džo Baidens un viņa limuzīns Foto: AFP/Reuters/Scanpix

ASV prezidentam reprezentatīvos limuzīnus tradicionāli izgatavo un piegādā General Motors koncerns. Informācija par bruņoto milžu svarīgākajiem tehniskajiem datiem un specifikāciju ir slepena, tomēr par vienu varam būt pilnīgi droši - par briesmoņiem (The Beast) dēvētie auto aizvien ir atkarīgi no fosilās degvielas.

Ņemot vērā, ka pašreizējais ASV prezidents Džo Baidens domā krietni "zaļāk" par priekšgājēju, nav pārsteigums, ka arī valsts pirmās personas autoparku agrāk vai vēlāk skars pārmaiņas. Proti, uz kravas auto šasijas konstruētais prezidenta limuzīns pāries uz alternatīvām degvielas formām vai kļūs par elektroauto.

Par to liek domāt Baidena administrācijas preses sekretāres Dženas Psaki ieraksts mikroblogošanas vietnē Twitter. Atbildot uz jautājumu, vai prezidents izskata iespējas elektrificēt Baltā nama autoparku, viņa rakstīja, ka "tas ir mērķis".

Ja tā, tad tas nebūs īstermiņa projekts, jo īpaši, ja runa ir par The Beast, kas parasti kalpo ļoti ilgi. Piemēram, limuzīns, ko ASV prezidentam General Motors sagatavoja 2009.gadā, tika nomainīts tikai 2018.gadā. Pat ja Baidenam izdotos panākt limuzīna elektrifikāciju jau tagad, auto nebūtu gatavs lietošanai pirms viņa pašreizējā prezidentūras termiņa beigām.

Lai gan Baidena limuzīns valkā Cadillac emblēmu, tas patiesībā būvēts uz krietni pārveidotas General Motors augstas veiktspējas pikapa platformas. Automašīnas bruņas sargā ne tikai pasažierus, bet arī pašu auto, lai tas pat intensīva uzbrukuma gadījumā saglabātu mobilitāti. Tas nozīmē, ka elektrificētā limuzīna konstruktoriem būtu jālauza galva, kā pasargāt gaitas bateriju. Turklāt ar šābrīža tehnoloģijām un komerciāli pieejamajām baterijām The Beast sniedzamība varētu būt nepieklājīgi maza un automobili nāktos nepārtraukti lādēt.

Jā, jaunais Ford F-150 Lightning, kuru Baidens pats personīgi pirms neilga laika izmēģināja, ar vienu uzlādi var nobraukt 400 kilometrus, taču tas ne tuvu nesver tik daudz, cik pasaulē slavenākais limuzīns The Beast. Kā jau minēts, ne General Motors, ne arī ASV Slepenais dienests informāciju par mašīnu nesniedz, taču saskaņā ar Car And Driver aplēsēm The Beast sver aptuveni 7 tonnas un ar pilnu uzlādi varētu nobraukt ap 100 jūdzēm jeb 160 km.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu