NEPLP vērtē Krievijas kanāla "RTVi" atbilstību apraides atļaujai

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš FOTO: Paula Čurkste/LETA

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) vērtē, vai nesen Krievijas televīzijas kanāla "RTVi" sāktā Latvijai veltīto radījumu translācija atbilst apraidei izdotajai atļaujai, svētdien vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga".

Kā norādīja raidījums, gandrīz mēnesi "RTVi" kanālā tiek pārraidīti divi raidījumi - "Latvijas ziņas" un "Labāk zināt. Latvija".

"RTVi" televīziju, lai tā varētu raidīt Eiropā, reģistrējis Spānijas mediju regulators. Apraidei Latvijas teritorijā izdota atļauja šo kanālu retranslēt viens pret vienu tam, kā tas redzams citās valstīs, proti, bez Latvijā radīta satura.

"Latvijā šo programmu drīkst retranslēt tikai nemainīgā formā - tieši tādu pašu, kā tā tiek sagatavota oriģināli. Neko nedrīkst mainīt. Un šobrīd mēs skaidrojam, vai tas tiešām tā ir,"

9

sacīja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Viņš arī norāda, ka NEPLP interesē arī ar šo kanālu saistītā portāla "Latvijas ziņas" jeb "lz.lv" darbība. "Mēs esam lūguši viņus reģistrēties kā "pakalpojums pēc pieprasījuma". Respektīvi, mēs esam saskatījuši, ka tur ir visas pazīmes, ka šis portāls ir pakalpojums pēc pieprasījuma. Viņiem ir jāreģistrējas, un tad viņi pakļausies NEPLP regulācijai," sacīja Āboliņš.

Pēc viņa teiktā, patlaban portāla īpašnieki to vēl nav izdarījuši. Ja tas netiks izdarīts, tad par nelegālu "pakalpojums pēc pieprasījuma" darbību var tikt piespriests sods līdz 14 000 eiro. "Ja viņi reģistrēsies, tad viņi darbosies kā jebkurš "pakalpojums pēc pieprasījuma" un pakļausies likumdošanai," skaidroja NEPLP vadītājs.

Kā norādīja "Nekā personīga", "RTVi" kanāls līdz šim ticis uzskatīts par liberālu, daļēji opozicionāru mediju Kremlim. Taču pēdējos gados "RTVi" aizvien ciešāk tiek saistīts ar Vladimira Putina studiju biedru un vēlāk ciešu sabiedroto milzīga valsts koncerna "Rosteh" vadītāju Sergeju Čemezovu un kļuvis lojālāks Kremlim.

Kā ziņots, 28.aprīļa kabeļtīklos "RTVi" pirmdienās un trešdienās plkst.20.45 tiek raidīta Latvijas ziņu programma krievu valodā - "Latvijas ziņas". Savukārt sestdienās plkst.21 skatāma programma "Labāk zināt. Latvija". Kanāla pārstāvji iepriekš stāstīja, ka šī būs analītiska programma par nedēļas notikumiem Latvijā, kuras noslēgumā būs intervijas un ziņu bloks. Tiek skaidrots, ka jaunais ziņu bloks, kā arī analītiskā programma tiekot veidota uz "neatkarīgā ziņu portāla "Latvijas ziņas" - "lz.lv" - satura pamata".

Portāls pieder uzņēmumam "Global Entertainment". Saskaņā ar portālā "Firmas.lv" pieejamo informāciju, šis uzņēmums dibināts pirms gada. "Global Entertainment" padomes loceklis Andžejs Pjateckis norādīja, ka patlaban ar "RTVi" televīzijas kanālu ir panākta vienošanās par Latvijas ziņu pārraidīšanu šajā kanālā.

"RTVi" ir starptautisks Krievijas daudzplatformu vides plašsaziņas līdzeklis krievu valodā, kura galvenā mītne atrodas Ņujorkā. Sākotnēji kanāls darbojies ar iepriekšējo nosaukumu - "NTV International", 2002.gadā pārtopot par "RTVi". Pērn par kanāla ģenerālproducentu kļuva Krievijas rokmūziķis, grupas "Ļeņingrad" solists Sergejs Šnurovs.

Kanāls tiek pārstāvēts dažādās platformās vairāk nekā 65 valstīs, tostarp ASV, Kanādā, Eiropā, Izraēlā, NVS un Baltijas valstīs, kā arī Āzijā. Korespondentu tīkls ir 13 pasaules pilsētās, tostarp Ņujorkā, Losandželosā, Maskavā, Telavivā, Berlīnē, Rīgā, Erevānā, Tbilisi, Kijevā, Tallinā, Parīzē, Londonā un Viļņā.

Uz augšu
Back