TOP5 krāpniecības veidi, no kuriem izvairīties, pērkot lietotu automašīnu

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lietotas automašīnas
Lietotas automašīnas Foto: Unsplash/Erik Mclean

Ir tik daudz dažādu automašīnu, un, kad pienāk laiks kādu iegādāties, perfekti uzturētas mašīnas meklējumi var kļūt par īstām galvassāpēm. Viena no galvenajām problēmām lietoto automašīnu tirgū ir tā, ka pircēji nespēj ātri noteikt biežākos lietotu automašīnu krāpniecības paņēmienus. 

Dažas lietotās automašīnas no pirmā acu uzmetiena izskatās kārdinoši, taču, papētot dziļāk, auto var izrādīties maldinošs.

Ja auto pārdevējs ir negodprātīgs, bieži tas izvēršas negaidītā apkopē un "nepaceļamos" rēķinos par remontu gan pašā sākumā, gan vēlāk nākotnē.

Bet ir pazīmes, kas diezgan precīzi norāda uz potenciāliem riskiem, un, ja tās pamana un neignorē, auto, visticamāk, lietošanas laikā nesagādās nepatīkamus pārsteigumus. 

Analizējot vairāk nekā 1 miljonu auto vēstures atskaišu, apkopojot informāciju par atsevišķām automašīnām, tostarp ierakstus no nacionālajiem un privātajiem reģistriem, dažādām datu bāzēm, apdrošināšanas kompānijām un zagtu transportlīdzekļu datubāzēm daudzās dažādās valstīs*, automobiļu vēstures reģistrs carVertical ir veicis izplatītāko krāpniecības veidu pētījumu un izveidojis biežāko krāpniecības veidu topu:

FOTO

1. Auto ir bojāts

Tā kā pilsētas kļūst arvien blīvākas, autovadītāji daudz biežāk nonāk avārijās. Pētījums atklāja, ka gandrīz trešdaļai (31%) no visām automašīnām, kuras tika pārbaudītas, izmantojot pārbaudes platformu, bija bojājumi.

Ko darīt? Izvēloties automašīnu,

ieteicams pārbaudīt, vai visas atstarpes starp virsbūves paneļiem ir vienmērīgas. Ja dažas atstarpes ir platākas nekā citas, tas var norādīt uz konstrukcijas daļu bojājumiem vai lētu virsbūves remontu.

Daži krāpnieki mēģina to noslēpt, tāpēc klientiem jāpārbauda transportlīdzeklis tuvumā un rūpīgi.

2. Sagrozīts nobraukums

Pētījumā katra sestā transportlīdzekļa (16,7%) nobraukums bija sagrozīts. Krāpniecība ar nobraukumu ir ļoti izplatīta starp krāpniekiem, kuri importē lietotas automašīnas un cenšas tās pārdot ar sagrozītiem odometra rādījumiem. Turklāt dīzeļdegvielas automašīnām ir daudz lielāka iespējamība, ka to nobraukums ir ticis sagrozīts.

Odometra korekcija ir lēts pakalpojums melnajā tirgū, un tas var paaugstināt auto vērtību par 25% un pat vairāk. Īpaši tas attiecas uz ļoti kārotiem transportlīdzekļiem.

Auto, kam “attīts” nobraukums, ir viegli identificējami. Parasti transportlīdzekļa nodilums runā pats par sevi. Ja sēdekļi, stūre vai pārnesumu pārslēgs ir nolietoti, bet nobraukums rādās mazs, tas var liecināt, ka klientiem vajadzētu izvairīties no šīs automašīnas un pameklēt citu.

3. Auto ir nozagts

Iegādāties zagtu auto, tā, iespējams, ir visbriesmīgākā krāpniecības pieredze no visām. Parasti neveiksmīgajiem jaunajiem īpašniekiem transportlīdzekļi tiek konfiscēti, un ir visai sarežģīti atgūt naudu, kas samaksāta par automašīnu. Pēdējo 12 mēnešu laikā carVertical identificējusi vairākus simtus nozagtu automašīnu, ietaupot saviem klientiem ievērojamu daudzumu laika un naudas.

4. Automašīna ir bijusi taksometrs vai nomas auto

Daži autovadītāji nezina, ka viņu transportlīdzeklis iepriekš bijis taksometrs vai nomas auto. Taksometru vadītāji parasti rada ievērojamu nobraukumu un lielākoties pārvadā pasažierus pa pilsētas ceļiem. Taksometri un nomas auto parasti nolietojas ātrāk, un tie bieži tiek sliktāk uzturēti.

Ar reģistra starpniecību aptuveni divi tūkstoši auto pagājušajā gadā tika identificēti kā bijušie taksometri vai nomas auto.

Dažreiz tos iespējams identificēt, piemēram, pēc krāsojuma, bet veikli krāpnieki var pat pārkrāsot transportlīdzekli. Tāpēc vēstures atskaites ir labākais risinājums, kā izvairīties no šādām automašīnām.

5. Auto cena ir pārāk zema

Lietotu automašīnu pircējiem vajadzētu izvairīties arī no aizdomīgi lētiem transporta līdzekļiem, tomēr daudziem šis kārdinājums ir pārāk liels. Ja cena šķiet pārāk laba, lai būtu patiesība, pircējiem vajadzētu situāciju papētīt sīkāk, salīdzinot šo auto ar līdzīgiem lietotajiem auto. Dažreiz šādas automašīnas tiek importētas, odometrs sagrozīts, vai arī tām ir slēpti bojājumi, kas rada ilūziju par ļoti izdevīgu darījumu. Galu galā pircējiem gudrākais būtu mest mieru tādam auto un pameklēt citu darījumu. Tomēr zema cena automātiski nenozīmē krāpniecību. Ir reizes, kad cilvēkiem dažādu iemeslu pēc steidzami jāpārdod sava mašīna, un zema cena tam lieti noder. Tomēr lielākajā daļā gadījumu zema cena ir nopietns iemesls pārbaudīt auto vēsturi. Un tas var atklāt slēptus iemeslus, kāpēc cena ir tik zema.

Foto: Publicitātes foto

Secinājumi

Tikt pie uzticamas lietotas automašīnas ir krietns izaicinājums. Tomēr, izmantojot tiešsaistes auto vēstures atskaites, pircēji var ātri atklāt patieso automašīnas identitāti un izvairīties no izplatītākajiem krāpniecības veidiem. Skatoties ar kritisku aci, pircēji var izvairīties no krāpšanas un paglābt sevi no negaidītiem izdevumiem.

*šis pētījums tika veikts, izmantojot datus no Horvātijas, Čehijas, Bulgārijas, Ungārijas, Igaunijas, Somijas, Francijas, Beļģijas, Baltkrievijas, Francijas, Vācijas, Itālijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas, Rumānijas, Krievijas, Ukrainas, Serbijas, Slovākijas, Slovēnijas un Zviedrijas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu