Jūrmalas pilsētas muzejā Ievas Maurītes un Karinē Paronjancas izstādes

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Gleznotāja Ieva Maurīte 2021. gadā iekārtojot izstādi
Gleznotāja Ieva Maurīte 2021. gadā iekārtojot izstādi Foto: publicitātes

Priecājoties par iespēju atkal tikties ar apmeklētājiem, Jūrmalas pilsētas muzejā iekārtotas divu gleznotāju izstādes. Otrā stāva zālēs skatāma Ievas Maurītes darbu izstāde “Horizonti”, bet kamīnzālē – Karinē Paronjancas (Karine Paronyanc) izstāde “Bio sistēmas”. Abas izstādes būs skatāmas līdz 4. jūlijam.

Ieva Maurīte (1971) ir māksliniece ar izkoptu individuālu rokrakstu. Galvenais izteiksmes līdzeklis Maurītes darbos ir līnija, askētisks, pat minimālistisks līnijas zīmējums uz lielformāta audekla, papīra vai sienas plaknes. Maurītes darbiem raksturīgs humānisms kā vienojoša saturiska vadlīnija.

Pēc studiju beigšanas Latvijas Mākslas akadēmijā Ieva Maurīte daudz ceļojusi un papildinājusies starptautiskās rezidencēs Francijā, Vācijā, Lihtenšteinā, Īslandē un Japānā. Par personālizstādi “Zaļā līnija” autore tikusi nominēta Purvīša balvai. Maurītes darbi atrodas privātās un publiskās kolekcijās Latvijā, Itālijā, Igaunijā, Japānā, Francijā un ASV.

Par izstādi “Horizonti” māksliniece saka: Horizonts man vienmēr bijis vitāli nepieciešams. Man patīk skatīties tālumā. Redzēt horizontu man ir tāpat kā dziļi ieelpot svaigu gaisu, vizuāli tas man visvairāk saistās ar jūru, jūru kā bezgalīgu plašumu, jūru kā spoguli.

Ieva Maurīte. "Daiļā Florence, sveiciens bērnības draugam Botičelli". 2020. Audekls, akrils. 330 x 215 cm
Ieva Maurīte. "Daiļā Florence, sveiciens bērnības draugam Botičelli". 2020. Audekls, akrils. 330 x 215 cm Foto: publicitātes

Kuratore Iveta Feldmane par Karinē Paronjancas izstādi “Bio sistēmas”: “Karinē vizionārie darbi atspoguļo to, ko redz viņas „iekšējā acs“. Prāta un dvēseles kustības veido vizuālas struktūras gleznas plaknē. Viņa būvē savu fiziku, savu optiku un pasaules uzbūvi. Meklē savas „elementārdaļiņas“ un principus, kā tās summējas, radot tveramo realitāti – pasauli tās ekstrēmākajos pietuvinājumos un bezgalīgajos attālinājumos. Katrs viens audekls iztur milzīgu slodzi. Gleznu sērijas darbi ir izkāpinātas hiperbolas, kuru tuvumā grūti noturēt līdzsvaru”.

Ekspozīciju veido darbi no gleznu sērijas „Puzurs“, ar kuru latviešu–armēņu izcelsmes māksliniece Karinē Paronjanca sāk jaunu tēmu savā mākslā – dzīvās dabas spontānā plastiskuma un civilizācijas prāta linearitātes saskarsmes izpēti. Karinē smēlusies iedvesmu latviskā puzura motīvā, kas interpretēts kā universālās šūnas – Visuma sistēmas pamatelements.

Izstādi papildinās audiāla partitūra – elektroniskās mūzikas producenta Aleksejа Siverenko (Shri Alex) skaņu celiņš, kas tapis sadarbībā ar muzikālo apvienību “Rāmi Riti”, un grupas solisti Inesi Kozuliņu.

Karinē Paronjanca (1982) ieguvusi maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijā glezniecības nodaļā (2007). Papildus izglītojusies fresku un graffito glezniecības tehnikās Florences Mākslas institūtā Itālijā. Latvijas Mākslinieku savienības biedre kopš 2007. gada. Sarīkojusi vairāk kā divdesmit personālizstādes Rīgā, Jūrmalā, Valmierā un citās Latvijas pilsētās. Regulāri piedalās grupu izstādēs Latvijā, kā arī starptautiskas nozīmes mākslas projektos. Māksliniece pārstāvējusi Latvijas mākslu starptautiskajā konferencē Baltic Connecting (2019), kopš 2018. gada vada savu mākslas studiju „Karine Paronyanc Art Studio“. Mākslinieces kredo ir jaunu saskarsmes formu meklējumi mākslā. Viņa tic, ka līdzās gleznieciskajām un saturiskajām kvalitātēm liela nozīme ir dzīvesprieka un enerģijas lādiņam, ko izstaro viņas darbi.

Karinē Paronjanca
Karinē Paronjanca Foto: publicitātes

Ievas Maurītes darbu izstāde “Horizonti” un Karinē Paronjancas (Karine Paronyanc) izstāde “Bio sistēmas Jūrmalas pilsētas muzejā (Tirgoņu iela 29, Majori) skatāmas no 3. jūnija līdz 4. jūlijam. Muzeja darba laiks: P., O. – slēgts. Tr., C., P., S., Sv. – 10.00 – 18.00.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu