LPS: Novēlota informācijas saņemšana ir ievērojams klupšanas akmens operatīvai pašvaldību iesaistei vakcinācijas kampaņās

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto Foto: GINTS IVUSKANS / AFP

Komunikācijas trūkumi starp pašvaldībām un par vakcinācijas procesu atbildīgajām iestādēm, ir viens no galvenajiem klupšanas akmeņiem pašvaldību operatīvai iesaistei vakcinācijas procesā un Covid-19 sertifikātu ieviešanā, pauž Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Komunikācijas nodaļas vadītāja Ella Pētermane.

LPS kā Latvijas pašvaldības apvienojošā organizācija jau no paša sākuma ir iesaistījusies un arī turpinās aktīvi iesaistīties, lai palīdzētu vakcinācijas projekta īstenošanā - gan izplatot informāciju, gan organizējot regulāras pašvaldību tikšanās ar Vakcinācijas projekta nodaļu ar mērķi nodrošināt, ka pašvaldības nepastarpināti saņem aktuālo informāciju.

Pašvaldībām ir jāsaņem precīzi sagatavota, iedzīvotājiem izplatāma informācija, statistikas dati pašvaldību griezumā par iedzīvotāju atsaucību vakcinācijai, kā arī savlaicīgs, pārdomāts un precīzs rīcības plāns, ja ir nepieciešams pašvaldību atbalsts un iesaiste labāku rezultātu sasniegšanā.

Lai saprastu, kā iesaistīties un palīdzēt, pašvaldības aktualizēja jautājumu par digitālā Covid-19 sertifikāta ieviešanu, 15.jūnijā tika organizēta tiešsaistes tikšanās ar Nacionālā Veselības dienesta Vakcinācijas projekta nodaļu.

Ieviešot digitālo Covid-19 sertifikātu, būtiski ir izglītot iedzīvotājus par to, kā to iegūt un kā rīkoties ar to, īpaši tiem, kuriem nav iespēju pašiem iegūt digitālo sertifikātu. Tā ir joma, kur pašvaldības var noteikti palīdzēt, bet ar svarīgu nosacījumu -

atbildīgās valsts pārvaldes iestādes laikus sagatavo un nosūta pašvaldībām visu nepieciešamo informāciju.

Kā norāda LPS, tieši savlaicīgums ir viens no lielākajiem klupšanas akmeņiem vakcinācijas projekta īstenotājiem, lai arī pašvaldības iestādes no savas puses savlaicīgi varētu plānot darbus un nākt palīgā ar noteikto uzdevumu īstenošanu.

Piemēram, izziņojot, ka pašvaldību pakalpojumu centros iedzīvotājiem tiks sniegta palīdzība digitālā sertifikāta iegūšanā, šo centru darbinieki noteiktajā dienā nebija saņēmuši nedz nepieciešamās atļaujas trešo personu datu apstrādei, nedz arī visu nepieciešamo informāciju.

Tikmēr iedzīvotāji, cerot uz palīdzību, plūda uz klientu apkalpošanas centriem, kur darbinieki savu iespēju robežās tomēr centās palīdzēt.

LPS uzsver, ka valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centri atbalstu iedzīvotājiem varēs nodrošināt tikai tad, kad tiks sakārtotas visas nepieciešamās formalitātes no Nacionālā veselības dienesta puses, un tas notiks pakāpeniski.

LPS sola arī turpmāk aktīvi iesaistīties kolektīvās imunizācijas veicināšanā, lai iedzīvotāji pēc iespējas ātrāk atgrieztos ierastajā ikdienā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu