Norvēģijā sociālajos tīklos jāatzīmē, ja fotogrāfijas tikušas retušētas

TVNET/The Guardian
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto Foto: fizkes, Shutterstock

Norvēģijā cīņā pret nesasniedzamiem skaistuma ideāliem ieviests noteikums, ka sociālo tīklu platformās jānorāda, ja fotogrāfijas tikušas retušētas, vēsta izdevums "The Guardian".

Labojumi 2009.gadā pieņemtajā mārketinga likumā aizliedz sociālo tīklu zvaigznēm reklāmas nolūkos publicēt fotogrāfijas, kurās retušēts to ķermenis, nenorādot, ka attēls ticis uzlabots.

Ja fotogrāfijā rediģēts ķermeņa izmērs, forma vai retušēta āda, tai jāpievieno Norvēģijas Bērnu un ģimenes lietu ministrijas apstiprināts brīdinājums. Kā norāda "The Guardian", jaunie nosacījumi attieksies arī uz fotogrāfiju filtru izmantošanu.

Par jauno noteikumu pārkāpšanu paredzēts piespriest naudassodus.

Likuma grozījumu mērķis ir parādīt sociālo tīklu lietotājiem, ka attēls ticis manipulēts, kā arī atturēt ietekmētājus no fotogrāfiju rediģēšanas. 

Neskatoties uz to, ministrija atzīst, ka panākt noteikumu ievērošanu nebūs viegli, jo ir grūti noteikt, ka attēls ticis rediģēts. Pagaidām arī nav skaidrs, vai apgaismojuma vai krāsu piesātinājuma maiņa arī uzskatāma par tādu attēla rediģēšanu, par ko jābrīdina.

Norvēģijas sociālo tīklu zvaigžņu vidū jaunais likums uzņemts pozitīvi. Vairāki no viņiem norādījuši, ka tas palīdzēs sociālajos tīklos saglabāt realitātes sajūtu un pārlieku neaizrauties ar filtriem, kas ne vien uzlabo ādas stāvokli, bet var pat mainīt sejas pantus un auguma aprises.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu