Par tuvošanos Madonai liecina slikts, saplaisājis, ielāpiem klāts asfalts. Kāpēc? (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no 4.studijas sižeta

Vasaras saulgriežos gribam baudīt dabu un apceļot Latviju. Taču autovadītājiem, braucot uz Madonu, ir jārēķinās, ka ceļu kvalitāte nebūt nebūs tā labākā. Un te ir dīvainais jautājums – ja jau apkārt notiek šie remontdarbi, kāpēc šos ceļus nesalabo tieši līdz novada centram?

"Ap Madonu visiem lielajiem ceļiem ir veikti rekonstrukcijas darbi, bet kāpēc tos nepabeidz līdz pilsētai? Autoceļš Madona–Cēsis līdz jaunajam ceļam ir drausmīgs un bedrains. Madona–Pļaviņas - remontdarbi notiek, bet ne pie pilsētas robežas. Madona–Gulbene - svaigs un labs asfalta segums, bet darbi apstājušies pat pirms novada teritorijas un braukšana kā pa amerikāņu kalniņiem. Kāpēc visi darbi kaut kur apstājas un iesākto nevar savest kārtībā līdz galam?" raidījumam 4.studija vaicā autovadītājs Jānis Ribakovs.

Autoceļš P37 Madona–Gulbene virzienā uz Gulbeni aptuveni 30 kilometrus ir bedrains, ar ielāpiem un ļoti nebaudāms. Pēc minētā attāluma veikšanas šoseja ir kā ar nazi nogriezta un sākas gluds, kvalitatīvs asfalts. Arī uz autoceļa P30 Madona–Vecpiebalga–Bērzkrogs situācija ir līdzīga, jo 22 kilometrus pirms Madonas gludais asfalts beidzas un sākas ielāpu jūra.

Foto: Ekrānuzņēmums no 4.studijas sižeta

Tikmēr uz autoceļa Pļaviņas–Madona patlaban norit remontdarbi, tiesa gan, izskatās, ka tos ir plānots veikt tikai līdz Madonas pilsētas robežai. Lūk, arī iemesls jautājumam, kādēļ par Madonu ir aizmirsts?

Latvijas valsts ceļu pārstāve Anna Kononova raidījumam 4.studija skaidro, ka pretēji pirmajam iespaidam Madona netiek apdalīta un par to nav aizmirsts.

"Visapkārt Madonai notiek remontdarbi un pat varētu teikt, ka vairāk nekā ap citām pilsētām vai citos reģionos. Gan pērn tur uz ceļiem ir bijuši remontdarbi, gan šogad aktīvi turpinās. Kā zināms, remontdarbi tiek plānoti vairāku gadu griezumā. Ir trīs gadu periods, kurā tiek plānots valsts budžets, un atbilstoši arī šādi tiek plānoti ceļu remontdarbi. Remontdarbi tiek plānoti prioritārā secībā, tas nozīmē, ka no sākuma remontē tur, kur visvairāk brauc, un tur, kur ir vissliktākā ceļu kvalitāte," skaidro Anna Kononova.

Foto: Ekrānuzņēmums no 4.studijas sižeta

Tā kā satiksmes intensitāte nemazinās un iedzīvotāji no reģiona nepazūd, Latvijas valsts ceļi solīja, ka daudzviet autoceļi tiks salaboti arī līdz pilsētas robežai.

Vispirms par reģionālo autoceļu P30, Cēsis–Vecpiebalga–Madona. Kononova norāda, ka tur notiek remontdarbu projektēšana posmam no 61. kilometra līdz 83. km un, ja naudas būs pietiekami, tad 2022. - 2023.gadā notiks remontdarbi. Uz autoceļa P37 Pļaviņas–Madona–Gulbene ir trīs posmi. Posmam no 42. - 60.kilometram būvniecības projekts jau ir gatavs un tiks īstenots tad, kad tam būs nauda. Posmam no 60. - 71.kilometram ir plānots būvniecības projektu sākt izstrādāt šajā vai nākamajā gadā, bet būvdarbi tur ir paredzēti no 2023. gada. Asfaltbetona seguma atjaunošana savukārt jau ir sākta posmam no 26. līdz 38. kilometram, bet atlikušie 2 kilometri līdz Madonas robežai ir pietiekami labā stāvoklī, tāpēc remonts tur pagaidām nav nepieciešams.

Lai uzsvērtu, ka ceļu remonts būs, Kononova uzsver, ka

jebkurš posms, kur notiek būvprojekta izstrāde, tiks arī realizēts, tikai realizācijas termiņš ir atkarīgs no tā, vai ir pieejama nauda. Tas savukārt atkarīgs no veicamo darbu specifikas. Ja tā ir pārbūve, tur ir vajadzīgi lieli līdzekļi. Ja tur ir tikai seguma atjaunošana, tad jau tā ir mazāka summa un to ir iespējams ātrāk ieplānot.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu