E-komercija jebkuru uzņēmumu spēj pārvērst par starptautisku

CopyLinkedIn Draugiem X
Maksims Korseko (Maxim Korseko), Facebook e-komercijas direktors Centrālajā un Austrumeiropā
Maksims Korseko (Maxim Korseko), Facebook e-komercijas direktors Centrālajā un Austrumeiropā Foto: Publicitātes foto

Pēdējais gads koronavīrusa ierobežošanai paredzēto pasākumu dēļ ir mainījis daudzu cilvēku dzīves Latvijā. Dažādiem ikdienas dzīves aspektiem, tostarp tirdzniecībai, nācies pielāgoties, jo pandēmija radījusi ievērojamas iepirkšanās paradumu izmaiņas visā pasaulē. Tādējādi e-komercijas ieviešana ir paātrinājusies pat par pieciem gadiem, un tā stiprinājusi pārrobežu tirdzniecību. 38 %1 pircēju internetā pasaulē pēdējā laikā ir kaut ko nopirkuši ārvalstīs. Uzņēmējiem meklējot jaunas pārdošanas iespējas, patērētāji lūkojas pēc jaunām pirkšanas iespējām un šim nolūkam aizvien vairāk izmanto sociālo mediju platformas.

Latvijas uzņēmēj – iedvesmojies!

Ekonomiskās ietekmes pētījumā piedalījušies uzņēmumi apgalvo, ka Facebook aplikāciju izmantošana viņiem pērn palīdzējusi eksporta ienākumos gūt aptuveni 98 miljardus eiro, kā arī samazināt mārketinga izmaksas2. Eiropā ir vairāki mazie uzņēmēji, kas izmantojuši iespēju un nolēmuši iekarot ārvalstis ar sociālo mediju platformu palīdzību.

Iespējams, esat dzirdējuši par franču ideju “My Jolie Candle”, ko radījis Samuels Guess (Samuel Guez). Viņam radās neparasta ideja katrā svecē noslēpt juvelierizstrādājumus ar Swarovski kristāliem. My Jolie Candle izveidoja savu reputāciju, iepazīstinot ar sevi Facebook un Instagram. Izmantojot Facebook tikai divus gadus, viņi izveidojuši plašu zīmola vēstnieku loku, kuri ir gatavi iepazīstināt ar šo produktu visu Eiropu, un šobrīd My Jolie Candle platformā Instagram vien ir vairāk nekā 500 000 sekotāju.

Arī Latvijas uzņēmējiem ir daudz ko piedāvāt ārvalstu klientiem, un tiem ir potenciāls viņus pārsteigt. Taču, kā vienmēr, kad runājam par tāliem ceļojumiem, viņiem nepieciešams uzticams partneris, un Facebook varētu būt viens no tiem.

Ārzemju patērētājiem draudzīga biznesa izveide

Jaunu tirdzniecības iespēju atrašana ārvalstīs var izglābt daudzus uzņēmumus, jo sevišķi tāpēc, ka interneta pasaule sniedz gandrīz bezgalīgas šādas darbības izvēršanas iespējas, taču ir svarīgi zināt, kā palikt īpašiem un nepazust pūlī. Globālais mazumtirdzniecības atgriešanās pētījums atklāj trīs interesantus patērētāju viedokļus, kas var palīdzēt uzņēmumiem, kuri vēlas izvērst savu pārrobežu darbību.

Viens no svarīgākajiem aspektiem ir nepietiekams novērtējums tam, kas liek patērētājiem pievērst uzmanību ārvalstu zīmoliem. Tādējādi mēs esam novērojuši, ka lielos pasaules tirgos motivējošos faktorus produktu iegādei citās valstīs galvenokārt veicina tas, vai šie produkti ir pieejami vietējā tirgū, kas nozīmē, ka 41 % respondentu iegādājas produktus ārvalstīs, jo nevar tos nopirkt savā valstī. Nākamais faktors, ko izvērtē patērētāji, ir produkta cena salīdzinājumā ar šādas preces cenu vietējā tirgū.

Turklāt nodrošiniet to, lai iepirkšanās internetā būtu starptautiskiem patērētājiem draudzīga. Tas nozīmē, ka patērētāji vēlas, lai šī pieredze būtu tikpat vienkārša, kā iegādājoties produktus vietējā tirgū. Neviens nevēlas patērēt laiku izpētei valodā, kurā viņš/viņa nerunā. Gandrīz divas trešdaļas (63 %) pārrobežu pircēju pasaulē apgalvo, ka dzimtās valodas pieejamība interneta vietnēs vai aplikācijās ir svarīga attiecībā uz viņu pirkumu veikšanas lēmumu. Tas arī attiecas uz reklāmām sociālos medijos: 55 % respondentu dod priekšroku reklāmām dzimtajā valodā.

Tas noved pie secinājuma, ka mūsdienu patērētājiem internetā (arī tiem, kuri iepērkas ārvalstīs), svarīgas ir ērtības – viņi vēlas, lai viņu iepirkšanās pieredze būtu patīkama un nesarežģīta. Tas nozīmē, ka viņi vēlas skaidru sūtījumu izsekošanu (70 %), saprātīgus piegādes laikus (76 %), vieglu preču atgriešanu un atmaksu (76 %), kā arī vairākas maksājumu (71 %) un sūtījumu saņemšanas (68 %) iespējas. Kad uzņēmums spēj to visu piedāvāt, tas var īstenot proaktīvu komunikāciju ar nākotnes klientiem.

Reklamējoties, uzrunājiet pareizos cilvēkus

Šobrīd ir vairāk nekā 200 miljoni uzņēmumu, kas izmanto Facebook bezmaksas rīkus. Tas skaidrojams ar to, ka tas ir vieglākais veids, kā mazajiem un vidējiem uzņēmumiem izveidot savu klātesamību tiešsaistē, kā arī vienkāršākais veids, kā sākt pārrobežu aktivitātes. Platformas auditorijas uzrunāšanas un veidošanas iespējas palīdz sākt efektīvu reklāmas kampaņu.

Facebook platformā reklāmas izvietotāji var vairākās valstīs izveidot ārzemju auditoriju, kas līdzvērtīga to jau esošajiem klientiem. Vispasaules un reģionālās mērķauditorijas uzrunāšanas iespēja palīdz vieglāk uzrunāt vairākas valstis un reģionus, tāpēc ir vienkāršāk atrast labākos klientus neatkarīgi no to atrašanās vietas. Tā kā pasaulē ir 2,5 miljardi cilvēku, kas ik dienu izmanto vienu vai vairākas mūsu aplikācijas, tas ir milzīgs potenciāls. Taču šobrīd uzņēmuma mērķis nav atrast personu, kas meklē produktu, bet gan savienot ideālo produktu ar pareizo personu – pat pirms viņi paši ir sākuši to meklēt. Kā to panākt?

Lielisks palīgs veiklai auditorijas atlasei katrā valstī būs viena Facebook Pixel ieviešana vienā standarta pasākumā, lai noteiktu, optimizētu un veiktu atkārtotu auditorijas atlasi ārvalstīs. Lai paveiktu to atbilstoši patērētāja vēlmēm, veiciet valodas lokalizāciju un izmantojiet automātisko tulkošanu – tas nedz jums, nedz klientam nesagādās nekādas grūtības. Turklāt tiek rekomendēts, kur iespējams, izmantot tikai vienu reklāmas kontu jūsu pārrobežu tirgiem. Jauks ieteikums ir saglabāt vēsturiskos reklāmas kampaņas datus reklāmas kontā un optimizēt turpmākās kampaņas.

Šis ir sarežģīts un izaicinājumiem pilns laiks, tāpēc sniedziet savam uzņēmumam iespēju, īstenojot svaigu un drosmīgu plānu, un pārsteidziet klientus ārvalstīs.


1 Ipsos Globālais mazumtirdzniecības atgriešanās pētījums (Facebook uzdevumā veikts pētījums internetā)

Copenhagen Economics ziņojums: Eiropas biznesa ekosistēmas stiprināšana - 2020. gada pētījums par uzņēmumu Facebook aplikāciju un tehnoloģiju izmantošanu

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu