“Porsche” iegulda augstas veiktspējas akumulatoru elementu ražotnē

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Porsche

“Porsche” ieguldīs vairākus miljonus eiro jaunā uzņēmumā “Cellforce Group GmbH”, lai attīstītu augstas veiktspējas akumulatoru elementu ražošanu.

Sperot soli uz priekšu elektrifikācijas ofensīvā, viens no pasaulē vadošajiem litija jonu akumulatoru elementu izgatavotājiem “Customcells” un “Porsche” sāks augstas veiktspējas akumulatoru elementu izpēti, izstrādi, ražošanu un vēlāk arī tirdzniecību.

Jaunās ražotnes mērķis ir sasniegt minimālo gada jaudu 100 MWh apmērā. Tā ir līdzvērtīga augstas veiktspējas akumulatoriem 1000 automobiļos.

Vācijas valdība un Bādenes-Virtembergas federālā zeme šo projektu finansē ar aptuveni 60 miljoniem eiro. Sagaidāms, ka strādājošo skaits līdz 2025. gadam palielināsies no sākotnējiem 13 darbiniekiem, kurus kopā nodrošinās abi uzņēmumi, līdz pat 80. Turklāt, atklājot jauno ražotni, Bādene-Virtemberga nostiprinās savas pozīcijas kā akumulatoru izstrādes “karstais punkts”.

Jaunajam uzņēmumam, kurā “Porsche” pieder 83,75% akciju, galvenā pārvaldes mītne atrodas Tībingenē. Universitātes pilsētiņu aplūko arī kā potenciālo akumulatoru ražotnes vietu, jo tā atrodas netālu no Pētniecības un izstrādes centra Veisahā, kā arī “Porsche AG” galvenās pārvaldes mītnes Štutgartē-Cufenhauzenā.

Vispirms jaunās tehnoloģijas izmēģina visprasīgākajā vidē – autosportā. Piemēram, elektriskais “Taycan” būtiskus elementus ieguva tieši no Lemānas sacīkstēs uzvarējušā “Porsche 919 Hybrid”.

Jauno augstas veiktspējas akumulatoru elementu ķīmija balstās uz silīciju kā anoda materiālu. Salīdzinot ar pašreizējiem akumulatoriem, silīcijs ļauj ievērojami palielināt enerģijas blīvumu. Tas nozīmē, ka akumulators spēj piedāvāt tādu pašu enerģijas apjomu mazāka izmēra baterijā.

Inovatīvās sastāvdaļas arī samazina akumulatora iekšējo pretestību. Tas ļauj akumulatoram uzsūkt vairāk enerģijas, veicot tās rekuperāciju un vienlaikus piedāvājot uzlabotu veiktspēju ātrai uzlādei. Jāpiebilst, ka jaunie “Cellforce” akumulatoru elementi labāk spēj izturēt augstu temperatūru. Visas šīs īpašības augstu novērtē autosportā.

Turklāt, izmantojot akumulatoru sacīkšu trasē, tam nav obligāti nepieciešama spēja funkcionēt temperatūrā zem nulles vai arī jāspēj gadiem ilgi saglabāt stabilitāti pēc vairākiem uzlādes cikliem. Šie mērķi ar jauno elementu tehnoloģiju vēl būs jāsasniedz.

Par elementu izstrādes partneri nākamās paaudzes litija jonu akumulatoriem izraudzīts pasaulē vadošais ķīmijas uzņēmums BASF. 

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu