Policija ierodas pie Krievijas izmeklējošās žurnālistikas izdevuma galvenā redaktora

"The Insider" reģistrēts Latvijā
TVNET/LETA
Policija ierodas pie Krievijas izmeklējošās žurnālistikas izdevuma galvenā redaktora
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 10
Krievijas izmeklējošās žurnālistikas izdevuma “The Insider” galvenais redaktors Romāns Dobrohotovs
Krievijas izmeklējošās žurnālistikas izdevuma “The Insider” galvenais redaktors Romāns Dobrohotovs Foto: Ekrānuzņēmums

Maskavas policija trešdienas rītā ieradusies pie Krievijas izmeklējošās žurnālistikas izdevuma “The Insider” galvenā redaktora Romāna Dobrohotova, vēsta Krievijas medijs “Meduza”.

“Laikam pie manis notiek kratīšana. Klauvē policija,” tviterī pavēstīja Dobrohotovs.

Viņš arī norādījis, ka viņam noderētu advokāta palīdzība.

Uz šo lūgumu nekavējoties atsaukusies organizācija “Pravozaščita Otkritki” - organizācijas juriste Oksana Oparenko nekavējoties devusies pie žurnālista.

Nevalstiskā organizācija "OVD-Info", kas seko līdzi aizturēšanām ar politiskiem motīviem, ziņoja, ka Dobrohotova sieva piezvanījusi organizācijai un paziņojusi par notikušo. Pēc tam viņu vairs nav bijis iespējams sazvanīt.

Kā pavēstīja Dobrohotova kolēģis Sergejs Ježovs, policija pie Dobrohotova ieradusies dienā, kad viņš plānoja aizbraukt no Krievijas.

"The Insider" paziņoja, ka policija pārmeklējusi arī Dobrohotova vecāku māju.

"The Insider" pieļauj, ka reidi varētu būt saistīti ar apmelošanas lietu, kas tika ierosināta aprīlī pēc kāda nīderlandiešu žurnālista sūdzības, ka viņš ticis nepatiesi apvainots par sadarbību ar Krievijas izlūkdienestiem.

23.jūlijā Krievijas tieslietu ministrija pasludināja “The Insider” par “ārvalstu aģentu”.

Toreiz Dobrohotovs uzsvēra, ka izdevums savu darbību turpinās ierastā režīmā un nepakļausies Krievijas likumiem, tāpēc ka “The Insider” ir reģistrēts Latvijā.

“The Insider” dibināts 2013.gadā un tas specializējas izmeklējošajā žurnālistikā.

“The Insider” kopā ar projektu “Bellingcat” izmeklējis vairākas skaļas lietas, tostarp Krievijas līdzdalību Malaizijas lidmašīnas notriekšanā virs Austrumukrainas un Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija saindēšanu.

Pēdējo mēnešu laikā valdība atzinusi vairākus neatkarīgos medijus un žurnālistus par "ārvalstu aģentiem", kas nozīmē pastiprinātas pārbaudes no valdības puses. Šis apzīmējums arī raisa spēcīgas negatīvas asociācijas.

Par "ārvalstu aģentiem" atzīti arī izdevumi "VTimes" un "Meduza". "VTimes" pēc tam pārtrauca darbu, paziņojot, ka zaudējis ienākumus no reklāmām, bet "Meduza" sāka kampaņu finansējuma vākšanai.

Krievija, atsaucoties uz šo likumu, piemēroja bargas sodanaudas ASV finansētajai raidorganizācijai "Radio Brīvā Eiropa/Radio Brīvība", jo tā nemarķēja savus materiālus atbilstoši Krievijas mediju uzraudzības dienesta prasībām. Raidorganizācija ir lūgusi Eiropas Cilvēktiesību tiesai iejaukties šajā lietā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu