Jaunais Qashqai ieradies Latvijā. Pirmais brauciens un pirmie secinājumi (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jaunais Nissan Qashqai - moderns, bet saprotams, jo zināmā mērā līdzinās priekšgājējam. Cik lielā mērā tas ir pilnveidojies, pieaudzis un kļuvis labāks, skaidrojam pirmajā braucienā ar Qashqai.

Tas bija pirms 15 gadiem. Nissan vadībā kāds iedomājās, ka varētu nemainīt kārtējo japāņu golfu pret citu japāņu golfu, bet labāk uztaisīt automašīnu mazliet augstāku, atraktīvu un līdzīgu apvidus auto. Tālākais jau ir vēsture. Qashqai kļuva par neticamu veiksmes stāstu, un mēs šodien brauksim ar tā trešo izlaidumu.

Jaunākais Qashqai ir dažus centimetrus garāks un platāks par veco, taču vēl arvien ir drīzāk paaugstināts hečbeks nekā zemāks apvidus auto. Ar to Nissan krosovers joprojām atšķiras no kompakto SUV klases pioniera Toyota RAV4.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Nissan automašīnu reputācija ir tāda, ka šie spēkrati ne ar ko neizceļas, ir lēti un tehnoloģiski vienkārši. Jaunais QQ tāds vairs nav. Es jums parādīšu. Šī ir magnētiskā uzlīme, kas neturas ne pie šīm durvīm, ne šīm, ne pie spārniem, ne arī motorpārsega. Tas ir tāpēc, ka tas viss izgatavots no alumīnija!"

Tik plašs aviācijas metāla lietojums un bagāžnieka vāks no plastmasas ļāvis nomest veselus 60 kilogramus svara. Eiropas Qashqai tradicionāli radīts, pabeigts un ražots Lielbritānijā. Jauns tajā ir pilnīgi viss, izņemot motoru.

Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "...un - motors jaunajam QQ diemžēl ir tikai viens. Ir gan divas jaudas versijas, bet, ja gribēsit braukt ar variatoru, un tā noteikti būs, tad jāņem jaudīgākais. Reāli jaunajam QQ ir viens vienīgs dzinējs."

Plaši lietotais 1,33 litru turbodzinējs attīsta 138 vai 156 zirgspēkus. 12 voltu vieglā hibrīda sistēma veikli nomaskē turbīnas aizturi paātrinoties un neuzkrītoši piepalīdz arī pie apdzīšanām. Līdz ar to braucējiem aiztaupīta mazlitrāžas dzinēja nepievilcīgā rēkšana. Variatora kursorsvira tagad kustas kā vācu premium automašīnās. Stilīgi!

Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Jaunā QQ salons varēja iznākt tāds pats kā vairumam mūsdienu krosoveru. Viss vienos televizoros un bez nevienas fiziskas pogas. Par laimi Nissan atkal atradās kāds gudrais prāts, kas ierosināja veikt klientu aptauju. Kurā visi kā viens atbildējuši: "Mēs gribam normālas pogas!""

Un tāpēc pilnīgi jaunajam Qashqai ir pilnīgi tradicionāls un ļoti glīts klimata vadības bloks. Skārienjutīgais ekrāns, kā jau tagad pieņemts, novietots augstu, un arī tam ir tiešās piekļuves taustiņi. Nissanam ir pat virtuālais mērskalu panelis, taču arī pēc iespējas vienkārša dizaina un, galvenais, lieliem, labi saskatāmiem cipariem.

Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Tajā pašā laikā Nissan Qashqai tagad ir ļoti kvalitatīva 360 grādu kamera, bet Apple Car Play savienojas bez vadiem."

Augstākajās komplektācijās Qashqai ir ļoti dzidrs head up displejs - īstais, nevis uz mazā stikliņa. Propilot pusautonomās braukšanas sistēma tagad savienota ar navigāciju un laikus piebremzē pirms krustojuma.

Normunds Avotiņš: "Pirmajam Qashqai klaudzēja pakaļējais tilts. Pēc tam to pielaboja, bet sāka "dziedāt" salons. Trešajā paaudzē beidzot nekas negrab, skaņas izolācija ir virs vidējā, un brauc arī Qashqai atbilstoši izskatam un saturam."

Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Un vēl kas - iepriekšējie Qashqai bija mūs pieradinājuši pie ļoti saldām cenām. Jaunais modelis vismaz sākumā nebūs tik lēts.

Normunds Avotiņš: "Sākotnēji šāds auto ar variatoru maksā gandrīz 30 000 eiro. Ja gribam to vislabākajā komplektācijā, jārēķinās ar 36 000. Tas jau ir Hyundai Tucson līmenis. Bet, ja gribam QQ ar pilnpiedziņu, kas arī ir iespējams, tad jārēķinās ar 37 - 38 000 eiro."

Jaunajam Qashqai pavisam iespējami pieci komplektācijas līmeņi, no pamata Visia līdz bagātīgai Tekna+. Riteņu izmērs - līdz pat 20 collām, lai gan standartizmērs ir 17, un briti piedomājuši arī pie krāsu izvēles. Patlaban pieprasītākā ir keramiski pelēkā, taču iesakām aplūkot arī magnētiski zilo.

Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Sākuma cena ir 23 350 eiro, un vairums ekstru apkopotas tematiskās pakotnēs. Degvielas patēriņš testa režīmā bija par litru lielāks nekā norādītais - 7,4 litri sešarpus vietā.

Verdikts

Latviešu valodā ir tāds no krievu valodas aizgūts vārds "pārmudrīts"". Tagad katrs otrais autoražotājs "pārmudrī" savas mašīnas. Tās iznāk pārāk modernas, sarežģītas un grūti lietojamas ikdienā. Nissan ir pieturējies pie tā, ka mašīnai jābūt mūsdienīgai, bet arī ērti lietojamai. Līdz ar to jaunais Nissan Qashqai ir iznācis ļoti moderns, bet vienlaikus viegli saprotams auto.

Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic
Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic

+ elementāra vadītāja saskarne

+ pilnveidota balstiekārta

+ vispārēji moderna uzbūve

- tikai viens dzinējs

- savdabīgs priekšdaļas dizains

- iekārojamo komplektāciju cena

Dzinējs: 1332 ccm, R4 turbo 12V MHEV

Jauda: 158

Pāatrinājums: 9,2

Patēriņš: 6,5

CO2: 142

Cena: no 29 250 eiro

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu