Līdz ar to dabiskuma arguments, šķiet, zaudē savas nozīmi. Te gan jāatceras, ka, ejot pret dabiskuma argumentu, tiek destabilizēts lielas sabiedrības daļas konstruētais pasaules skatījums, līdz ar to šī argumenta apdraudēšana pamatā nozīmē indivīda uzburtās pasaules kārtības apdraudēšanu, kas varētu būt viens no iemesliem, kādēļ cilvēkus, kas rīkojas pret konkrētajā sabiedrības grupā pieņemto "pareizo un normālo", varētu uztvert kā potenciālu draudu.
Vai Latvijas sabiedrība ir tiešām sašķelta konservatīvās un liberālās nometnēs?
Runājot par valstisko līmeni, Šimfa norāda, ka publiskajā telpā valdošā ilūzija par sabiedrības dalīšanos liberālās un konservatīvās nometnēs ir vairāk politiķu un sabiedrisko organizāciju radīta. «Viņu bizness ir uzturēt spriedzi, ka geji nāk. Tas ir viņu bizness,» saka Šimfa.
Lielākā daļa cilvēku nemaz nedomā kategorijās "es esmu konservatīvais, bet viņš ir liberālis" (vai otrādi). Šeit savā ziņā var likt līdzības ar jau diezgan seno «krievi nāk!» jautājumu.
Viņasprāt, arī tas ir bijis partijas «Par cilvēktiesībām vienotā Latvijā» bizness un nekad nav reprezentējis patieso Latvijas iedzīvotāju redzējumu par krievvalodīgajiem. «Kopš 90. gadu sākuma Latvijas iedzīvotājos autentiskas bailes no krieviem nav bijušas,» saka Šimfa.
Šimfa arī norāda, ka būtu kļūdaini attiecināt partiju un citu publisko organizāciju savstarpējās nesaskaņas uz dažādu sabiedrības grupu attiecībām. Proti, tas vien, ka publiskajā telpā partijas vai kādas citas organizācijas pauž savu viedokli un nostāju, nenozīmē, ka tieši tāpat jūtas arī visi šo konkrēto organizāciju atbalstītāji. "Esmu pārliecināta, ka arī līdzīgi domājošu sabiedrības grupu ietvaros notiek tādas pašas diskusijas, kā starp pretēji noskaņotām grupām," piebilst pētniece.
Vai praida gājieni var iespaidot arī bērnu uztveri par savu seksualitāti?
Šimfa nedomā, ka gājiens pats par sevi bērnu uztveri varētu iespaidot. Turklāt viņa arī nekad nav dzirdējusi, ka kāds ļoti publiski šāda gājiena ietekmi uz bērnu psihi problematizētu. Šeit drīzāk ir jautājums par mācību materiāliem un mācību stundu saturu. Tomēr pēdējā laikā viņa nav dzirdējusi, ka materiāli Latvijas skolās būtu kaut kā īpaši pielāgoti tolerances veicināšanai.
Diskusijas ietvaros Linda Anna Dāldere arī pauda viedokli, ka mūsdienās gandrīz vai jebkuram bērnam ir pieejams internets. Savukārt tīmekļa vidē visa informācija par LGBT kopienām ir brīvi pieejama.
Iespējams, ka bērns, redzot dažādas seksuālas orientācijas, varētu pat kļūt bagātāks (vairāk vēlēties pieņemt citādo).
Ņemot vērā, ka LGBT ir sabiedrības daļa, kura Latvijā un arī pasaulē jūtas salīdzinoši apspiesta, šādi gājieni, visticamāk, turpināsies. Jāatzīst, ka pēdējos gados gan geju, gan lezbiešu, gan biseksuāļu, gan transseksuāļu tiesības ir pieaugušas. Pasaules sabiedrībās par to tiek runāts daudz vairāk, un šī problemātika tiek atspoguļota arī Rietumos ražotās filmās un seriālos. Iespējams, ka savu artavu tajā ir ielikuši arī šie gājieni.