BMW L7 - auto ar īpaši garu riteņu bāzi un īpaši augstu cenu (2)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
BMW L7
BMW L7 Foto: BMW

Tik dārgs kā privātmāja un saražots tikai 899 eksempāros. Tāds bija deviņdesmito gadu 7.sērijas BMW ar īpaši garo riteņu bāzi un V12 dzinēju. No pārējiem tās ēras BMW E38 šis modelis atšķiras ar iemetinātu ielaidumu starp durvīm un nosaukumu L7.

Trešās paaudzes 7.sēriju BMW ražoja periodā no 1994. gada līdz pat 2001. gadam un šajā periodā kopumā izlaida ap 340 tūkstošiem modeļa eksemplāru dažādās modifikācijās. Bez tā, ka E38 sērijas BMW bija pirmais Eiropas auto ar satelītnavigācijas sistēmu un pasažieriem piedāvāja arī iebūvētu televizoru, modelim bija arī ekskluzīva modifikācija L7.

BMW L7
BMW L7 Foto: Wikimedia Commons/Public Domain

To BMW izlaida 1997.gadā, kas sakrita ar tobrīd aktuālo Džeimsa Bonda filmu "Tomorrow never dies", kurā Pīrsa Brosnana atveidotais aģents izmantoja radiovadāmu 7.sērijas BMW, un turpināja ražot līdz 2001.gadam. 

BMW L7 bāze bija iL modelis, taču tā iespaidīgā 3070 mm riteņu bāze tika pagarināta vēl par 250 mm līdz 3320 mm un auto kopējais garums jau sasniedza krietnus 5374 milimetrus.

BMW L7
BMW L7 Foto: Wikimedia Commons/Public Domain

Auto kļuva lielāks un smagāks, galu galā sverot nedaudz virs 2,2 tonnām, tomēr motorizācijas jomā izmaiņas nenotika. Kādēļ gan lai notiktu, jo bāzes modeļa 750 iL 5,4 litru V12 dzinējs ar tā 326 zirgspēkiem tāpat nodrošināja paātrināšanos līdz 100 km/h septiņās sekundēs un 250 km/h maksimālo ātrumu.

Ekskluzīvā modeļa mērķauditorija bija klienti ar bieziem makiem. Mašīnas maksāja no 246 000 vācu markām, kas tobrīd atbilda privātmājas cenai, tāpēc to pārsvarā pirka turīgi amerikāņu un emirātu biznesmeņi, raksta vācu AutoBild. 

Par samaksāto naudu viņi ieguva vismodernākās tehnoloģijas un labāko aprīkojumu. Pilna ādas apdare salonam, biroja aprīkojums, aizmugurējo sēdekli un šoferi atdalošā siena, multimediju sistēma, kā arī Eiropas ražojuma sērijveida automobiļos pirmā navigācijas sistēma ar nelielu krāsaino ekrānu viduskonsolē bija daļa no šī aprīkojuma.

Mobilais birojs BMW E38 L7 aizmugurē
Mobilais birojs BMW E38 L7 aizmugurē Foto: BMW

BMW kopumā uzbūvēja tikai 899 šādus auto. Nav daudz, taču daži no tiem ir pieejami iegādei lietoto auto tirgū. Piemēram, Mobile.de redzams, ka viens eksemplārs tiek tirgots pat tepat netālu Tallinā un par to tiek prasīti 30 tūkstoši eiro. Eksemplāri, kas acīmredzot ir labākā formā un tehniskā stāvoklī, maksā pat divas reizes vairāk. 

Mobilais birojs BMW E38 L7 aizmugurē
Mobilais birojs BMW E38 L7 aizmugurē Foto: BMW
Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu