Uzlabota Daugavpils šosejas un ceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene posmu drošība

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Daugavpils šoseja pie Ķilupes.
Daugavpils šoseja pie Ķilupes. Foto: Edijs Pālens/LETA

Būtiski uzlabota pārbūvēto Daugavpils šosejas un ceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene posmu pie Pļaviņām drošība, informēja valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļa.

Piektdien, pie Pļaviņām atklāti pārbūvētie valsts autoceļu posmi uz Daugavpils šosejas (A6) starp rotācijas apļiem un uz valsts reģionālā autoceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene posmā no Daugavpils šosejas līdz Aiviekstes ciemam.

Abi pārbūvētie posmi atrodas vietā, kur satiekas trīs Latvijas reģioni - Zemgale, Vidzeme un Latgale.

Pārbūve tika uzsākta 2020.gada augustā un šogad turpinājās pēc tehnoloģiskā pārtraukuma.

"Lielākie ieguvēji no padarītā, protams, būs ceļu lietotāji, jo kā saka vietējie, braucot no Rīgas uz Madonu, un sasniedzot šo vietu, vienmēr varēja zināt, ka līdz mājām jau tuvu, jo auto sāka stipri kratīt uz nelīdzenā ceļa. Tagad tā vairs nebūs," teica LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Uz Daugavpils šosejas pie Pļaviņām starp rotācijas apļiem veikta pilna ceļa segas pārbūve, izbūvējot drenējošo un salturīgo slāni, pamatus un trīs kārtās ieklājot asfaltbetonu.

Kapitāli pārbūvēta posmā esošā dzelzceļa pārvada laidumu konstrukcija, kā arī nostiprinātas nogāzes zem pārvada.

Ievērojamas pārmaiņas veiktas Daugavpils šosejasn autoceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene krustojumā - rotācijas aplī. Tas ir nobīdīts kustības pārvada virzienā, attiecībā pret veco atrašanās vietu, panākot drošāku un pārskatāmāku apļveida krustojuma izbraukšanu, kuru nakts stundās atvieglos arī no jauna ierīkotais krustojuma apgaismojums.

Izmaiņas krustojuma plānojumā un satiksmes organizācijā veiktas arī autoceļa A6 un Lielās ielas krustojumā Gostiņos, lai padarītu arī šo pieslēgumu drošāku.

Satiksmes intensitāte Daugavpils šosejas posmā pie Pļaviņām starp rotācijas apļiem 2019.gadā bija 3700 automašīnu diennaktī, 2020.gadā - 3384 automašīnas diennaktī.

Darbus veica SIA "VIA" par līgumcenu 2 983 425 eiro.

Autoceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene sākuma posmā no Daugavpils šosejas līdz Aiviekstei veikta daļēja ceļa segas pārbūve. Ceļa konstrukcijai ar šķembu kārtu pastiprināts pamats, uz kura trīs kārtās izbūvēts asfaltbetona segums.

Būvdarbu ietvaros iztīrīti un izrakti grāvji, pārbūvētas caurtekas un autobusu pieturvietas, uzstādītas jaunas ceļazīmes, drošības barjeras un nojumes autobusu pieturvietās. Gājēju kustības uzlabošanai izbūvēta ietve gar Krūmēnu kapiem.

Autoceļa 1,63.kilometrā vecā tilta pār Vesetas vecgultni izbūvēta dzelzsbetona velve. Iepriekšējais tilts būvēts 1963.gadā. Tas bija veidots kā 42 metrus garš trīslaidumu tilts, būvēts no Padomju laika tipveida 14 metrus garām sijām.

Tilts bija sliktā tehniskā stāvoklī ar nepiemērotiem brauktuves gabarītiem un samazinātu nestspēju.

Pašlaik vecā tilta vietā uzbūvēta jauna dzelzsbetona velve ar laidumu 12 metri.

Būves veidotā velves forma sasaucas ar vēsturisko mūra tiltu Vesetas vecgultnes pašā lejtecē.

Autoceļa 5,74.kilometrā pār Krievciema HES darba kanālu nojaukts vecais tilts un uzbūvēts jauns saspriegta dzelzsbetona tilts. Pārbūvētais tilts bija būvēts 1963.gadā. Tas bija veidots kā 17,32 metrus garš tilts, būvēts no Padomju laika tipveida 8,66 metrus garām sijām.

Pārbūvētais tilts bija sliktā tehniskā stāvoklī ar nepiemērotiem brauktuves gabarītiem un samazinātu nestspēju. Šobrīd vecā tilts vietā uzbūvēts jauns monolīta dzelzsbetona tilts ar laidumu 15metri.

Atjaunos arī tilts pār Vesetas kanālu, saremontējot balstus un sijas, izbūvējot jaunu hidroizolāciju, brauktuves segas konstrukciju un pārejas plātni. Atjaunotais tilts pār Vesetu būvēts 1971.gadā. Tas ir veidots kā 44,76 metrus garš trīslaidumu tilts, būvēts no Padomju laika tipveida 14 metru un 16,76 metru garām sijām.

Tiltam izbūvēta jauna virsbūve un remontētas tilta nesošās konstrukcijas.

Valsts reģionālais autoceļš P37 savieno Pļaviņas, Madonu un Gulbeni un ir svarīga satiksmes artērija Vidzemē, pa kuru ikdienā pārvietojas iedzīvotāji, komerctransports, kā arī tiek transportētas kokmateriālu kravas, dolomīts no ieguves vietām visā apkaimē un citas smagā transporta kravas.

Pārbūves rezultātā uzlabojusies autoceļa nestspēja, satiksmes drošība uz ceļa un braukšanas komforts autobraucējiem.

Satiksmes intensitāte uz autoceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene 2019.gadā bija 3200 automašīnu diennaktī, 2020.gadā - 2600.

Darbus veica SIA "8.CBR" par līgumcenu 6 722 218 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu