Latvijā ieradies visu laiku jaudīgākais Peugeot ielas modelis, un tas arī "jaudīgi" maksā (7)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ko mēs zinām par Peugeot 508? Tas ir trauksmains vidējās klases automobilis, kas vairāk ir sportbeks, jo durvju stiklam nav maliņas. Taču ne visi 508 ir tādi nosacīti parasti. Starp Peugeot 508 ir arī versija ar 360 zirgspēkiem, pilnpiedziņu un 65 000 eiro cenu!

Tas ir Peugeot 508 PSE jeb Peugeot Sport Engineered. Debitējis Ženēvas autoizstādē kā 400 zirgspēku konceptauto, tas materializējies ielas automašīnā, ko turklāt ražo divās dažādās virsbūvēs. Tātad arī kā universāli. Automašīnas jaudas piesātinājums ir patiesi drosmīgs. 1,6 litru benzīna turbomotors vien jau attīsta 200 zirgspēkus. Tam pievienoti divi elektromotori, arī katrs pa vismaz 80 kilovatiem jeb krienti virs 100 zirgspēkiem. 508 PSE ir jaudīgākais ielas modelis, kādu Peugeot jebkad ražojis.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Nu ņemsim kaut vai bremzes. Uz tām rakstīts PSE. Ražotājs ir britu firma Alcon, un tās ir tikpat pazīstamas savā vidē kā Brembo tāpēc, ka piegādā bremžu mehānismus superkāriem, hiperkāriem un sacīkšu automašīnām."

PSE bremžu kluči ir tādi paši kā lielajām Jaguar kupejām, turpretim saliktie bremžu diski ar atsevišķu rumbu ir oriģināli.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Peugeot 508 PSE ir vienīgais man zināmais ielas Peugeot, kam nācies ierobežot maksimālo ātrumu līdz 250 km/h, jo reāli tā "tačka" iet ātrāk."

Ikdienas braukšanā vairāk jēgas ir no paātrinājuma - 5,2 sekundes līdz simtam.

Normunds Avotiņš: "Nu, to režīmu gan ir bez sava gala. Neaizmirstiet, ka 508 PSE piedevām vēl ir arī spraudņa tipa hibrīds. Palādējam 2 stundas no Wallbox un kilometrus 40 braucam ar elektrību vien! Interesanti, ka super 508 nav nekādu ekstru. Viss jau iekļauts pamatkomplektācijā. Vienīgais, ko var piepirkt klāt, ir stikla lūka."

Atklājot mazu noslēpumu - patiesībā ātrākajam Peugeot ir tikai 320 zirgspēki. Pilna jauda pieejama tikai Sport režīmā. Un tad ir arī 4WD. Ja priekšpiedziņas režīmā priekšējie riteņi kaitinoši spolē, tad vajag tikai ieslēgt 4WD un šī blakne būs kā ar roku noņemta!

Un vēl pirmajā testā atklājās kas tāds, par ko Peugeot savos bukletos nemin ne pušplēsta vārda.

Normunds Avotiņš: "Automašīnai ir neticami mazs apgrieziena rādiuss. Tas taču nomināli ir priekšpiedziņas auto, turklāt ar milzīgām riepām, bet griežas burtiski uz vietas!"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Jā, tas nu ir kaut kas. Peugeot iznācis iespaidīgs un traks vāģis. Ja ielas sporta auto izstrādē iesaista autosacīkšu divīziju, tad rezultāts iegūst pavisam citu vilkmi, kvalitāti un, jā, arī cenu. Peugeot tagad ir pašam savs S4.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Peugeot 508 PSE

+ izskats, dinamika, stāja

+ mazs apgrieziena rādiuss

+ 4WD uzvedas kā RWD

- labāk turēt uzlādētu

- labāk izvairīties no bedrēm

- labāk neskatīties uz cenu

Tehnika

Dzinējs: 1598 ccm R4 turbo, EV x 2, PHEV

Jauda: 360

Paātrinājums: 5,2

Patēriņš: 2*

CO2: 46

Cena: 65 500

*) vidējais patēriņš degvielas režīmā - 5,6

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu