Ar 7000 soļiem dienā pretī garākam mūžam

FOTO: Unsplash

Jaunā pētījumā noskaidrots, cik soļi dienā jāveic, lai mūžu potenciāli padarītu par kādu gadiņu ilgāku.

Cilvēkiem, kuri dienā veic aptuveni 7000 soļu, ir 50 līdz 70 procentus mazāks pāragras nāves risks. To zinātnieki noskaidrojuši 11 gadu ilgā pētījumā, kurā tika salīdzināti cilvēki, kas veica vairāk vai mazāk soļu ikdienā. Pētījumā piedalījās dažādu rasu, pusmūža vīrieši un sievietes.

Turklāt, kā izrādās, nav svarīgi, cik ātri ir šie soļi. Pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā “JAMA Network Open”, rakstīts, ka nedz soļu intensitāte, nedz skaits minūtē neietekmē pāragras nāves risku.

“Ierīces, kas skaita soļus, var būt noderīgi rīki, lai novērotu un rosinātu fizisku aktivitāti gan sabiedrībā, gan pacientu vidū. Noteikts soļu skaits dienā ir vienkārša un viegli izmērāma sistēma, un ikdienas soļu skaita pakāpeniska palielināšana ir labs veids, kā uzlabot veselību. 7000 soļi dienā var būt labs mērķis daudziem indivīdiem, kuri pašlaik ikdienā nestaigā tik daudz,” komentēja pētījuma vadītāja Amanda Paluča.

Pētījumu apskatīja arī divi ārsti, kuriem ar to nebija saistības.

“Šis ir ļoti labs pētījums ar lielisku vēstījumu: “Dzīvo ilgāk, staigā vairāk.” Nav vajadzības iet uz sporta zāli vai iegādāties sporta inventāru. Vienkārši sāc staigāt,” teica ārsts Gajs Mints.

Fiziskas aktivitātes var samazināt kardiovaskulāro slimību risku, uzlabojot asinsspiedienu, samazinot holesterīna līmeni utt.

Lai skaitītu soļus, arī nav nepieciešamas nekādas sarežģītas un dārgas ierīces. Ja tev ir viedtālrunis, tad viss ir pavisam vienkārši, jo ir pieejamas daudzas bezmaksas aplikācijas, kas paredzētas tieši soļu skaitīšanai.

Uz augšu
Back