Jaunākās paaudzes elektromobilis Hyundai Ioniq 5 ārēji ir apbrīnojami līdzīgs Hyundai konceptautomašīnai, ko redzējām 2018. gada Frankfurtes autoizstādē. Hyundai saglabājis ne tikai raksturīgo siluetu un savdabīgos pikseļu lukturus, bet arī nemanāmākas īpatnības, kam pirms trim gadiem pat nepievērsām uzmanību.
Jaunais Hyundai Ioniq 5 - elektroauto, kurš neatstās vienaldzīgu nevienu (5)
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš norāda, ka brīnumi šajā auto sākas jau pie iekāpšanas, jo automobiļa rokturi ir noslēpti virsbūvē. Tāpēc, lai atvērtu durvis, roktura siluets vispirms ir jāpiespiež, lai atbloķētu slēdzeni, bet pēc tam jāpietur, lai rokturi varētu satvert.
Ioniq 5 interjers ļoti piestāv ārienei, un tas ir tālu no pirmajiem Ioniq ar ekrāniem aiz stūres, kas ļoti līdzinās Mercedes. Arī klimata vadības bloks nav no prastajiem.
Normunds Avotiņš: "To mierīgi var likt dārgā automašīnā. Hyundai varētu šo dizainu tirgot citiem. Varbūt tāpēc uz stūres nav Hyundai logo, un varat paši iztēloties, ar ko braucat!"
Salons ir ļoti plašs, un priekšā panelim nav apakšējās daļas. Starp sēdekļiem, gluži kā savulaik lielajos minivenos, ir pārbīdāma konsole. Lai "ieliktu ātrumā", atbilstošā svira ir jāmeklē aiz stūres. Uz stūres savukārt ir braukšanas režīmu pārslēgi kā itāļu sporta auto.
Auto ziņu izmēģinātajam Ioniq 5 ir viens 217 zirgspēku elektromotors, kas atrodas aizmugurē. Tāpēc pat grūti iedomāties, kā iet tas ar 300 ZS un diviem motoriem.
"Kas ir ar to sniedzamību? Mums atlikuši 58%, un ar tiem varam veikt 225 km," norāda Normunds Avotiņš, secinot, ka kopējā sniedzamība no 73 kWh baterijas reālos apstākļos ir ap 400 kilometriem. "Ja piešaujas likt lietā lāpstiņas zem stūres, Hyundai labi strādā uz enerģijas rekuperāciju, bet i-Pedal režīmā piedāvā braukt, vispār nepieskaroties bremžu pedālim."
Hyundai Ioniq 5 bagāžnieks ir pietiekami liels. Nav dziļš, bet ir garš un plats. Pietiek vietas somām un mantām, un var izmantot par garderobi.
Ioniq 5 nekas nav tā kā galvenajiem konkurentiem. Aizmugurē joprojām ir īstas disku bremzes, bet uzlādes vāciņš atveras un aizveras ar elektropiedziņu. Ja vēl neesat aptvēruši Hyundai elektromobiļa izmērus, vajag ierausties aizmugurē.
Te gaida kārtējais pārsteigums, jo asu attālums jeb bāze ir 3 metri, un tas ir tikpat, cik Mercedes ML vai līdzīgiem SUV. Tātad vietas ir daudz. Uz aizmugurējiem pasažieriem gaisu nepūš no apakšas, jo bīdāmās viduskonsoles dēļ pa vidu nav ventilācijas lūkas. Taču Hyundai to ir eleganti atrisinājis - ventilācijas ir jumta balstos, tāpat kā lielajos džipos.
Normunds Avotiņš: "Kad es to dabūju filmēšanai, zināju, ka pievērsīs uzmanību. Bet, ka uz to atskatīsies itin visi - no bomža līdz miljonāram, to gan nebiju gaidījis."
Un ir jau arī, uz ko skatīties, - nu kaut vai tās gaismas... Arī apdares materiāli, kas tik ļoti atšķiras no citiem Hyundai, aicina pieskarties pat pēc trīs dienām pie šā inteliģentā elektroauto stūres.
Verdikts
Un tad es sapratu, kāds bija Hyundai plāns. Tas noteikti nebija kārtējais Ioniq, jo tad mašīna izskatītos pilnīgi citādi. Hyundai nolēmis iekāpt citās ragavās. Pēc izmēra, izskata, iespaida, komforta, apdares utt. tas faktiski jau ir premium elektromobilis.
Hyundai Ioniq 5
+ izteiksmīgs, pamanāms dizains
+ plašs, kvalitatīvs interjers
+ reālā sniedzamība
- stūre aizsedz "pārnesumus"
- pietrūkst 360 grādu kameras
- durvju rokturi neizbīdās
Tehnika
Dzinējs: EV
Jauda: 217 ZS
Paātrinājums: 7,4
Patēriņš: 16,8 kWh/100
Baterija/sniedzamība: 73 kWh/481 km
CO2: 0
Cena: no 49 990 eiro