Kas noteikti jāņem vērā, veicot auto tehnisko apkopi

Automašīna servisā FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tehniskā apkope. Visi zina, ka bez tās ilgi nedzīvos pat visizturīgākais spēkrats, taču priekšstati par apkopes saturu gan ir ļoti atšķirīgi.

Lai vairāk uzzinātu par tehnisko apkopju nozīmi un ieteicamo regularitāti, raidījums TV Auto ziņas viesojās Dobelē, Bosch Car Service tīkla uzņēmumā Autocentrs Raivo, kur firmas servisa vadītājs Normunds Tarkšs uzreiz paskaidroja, ka tehniskās apkopes primāri ir nepieciešamas, "lai nodrošinātu paša autovadītāja drošību automašīnas ekspluatācijas gaitā un lai ekspluatācijas laikā saglabātu rūpnīcas noteiktos tehniskos parametrus".

Automobiļu tehniskās apkopes iedalās fiksētajās, kuru pamatā ir 15 000 km noskrējiens, un elastīgajās, kas atkarīgas no tā, ko paziņo borta dators.

Lai kā, lielākais pieļaujamais intervāls starp tehniskajām apkopēm ir 2 gadi un 30 000 km. Ne vairāk. Bet parasti borta dators par to brīdina iepriekš.

Var būt arī pretēja situācija, kad apkopes periodi ir īsāki. Tā notiek, ja spēkrats tiek ekspluatēts īpaši smagos apstākļos, piemēram, velkot piekabes vai daudz braucot pa putekļainiem ceļiem.

1

Šīm automašīnām tehniskās apkopes ieteicams veikt biežāk. Ražotāji to bieži vien norāda specifikācijās: ja automašīna tiek ekspluatēta smagos apstākļos, tad apkope tiek veikta pie 10 000 km nobraukuma, bet dažiem ražotājiem vēl mazāk.

Automašīnas servisā FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jebkurā gadījumā apkopes reizē aktuāls kļūst jautājums, kas ietilpst apkopē. Tikai eļļas maiņa vai varbūt vēl kas? Izrādās, ka servisa konsultantam ir pienākums piedāvāt un iepazīstināt ar pilno apkopi, paskaidrot, kāpēc tā nepieciešama, kas tiek darīts un ko no tās iegūst.

Apkope paredz arī virsbūves apskati, un tā ir svarīga, jo virsbūves garantija ir ilgāka nekā automašīnas garantija.

1

Bet tikpat svarīgi ievērot tehniskās apkopes nosacījumus un otrreiz neizmantot vienreizējas lietošanas detaļas. Piemēram, eļļas kartera korķi. Tas ir sevišķi būtiski, jo jauna korķa vītne ir apstrādāta ar speciālu hermētiķi, kas pēc korķa izskrūvēšanas nesaglabājas. Tādējādi tikai ar jaunu korķi iespējams novērst eļļas noplūdi.

Vairāk par šīm un citām auto tehniskās apkopes niansēm uzzināsi TV Auto ziņu sižetā.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām
Uz augšu
Back