Elektromobiļa trūkumi un priekšrocības tehniskajās apkopēs (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektroautomobiļu reģistrācijas pieaugums Latvijā jau kuro mēnesi rakstāms ar diviem vai pat trim cipariem, sevišķi second hand tirgū.

Galvaspilsētā ik dienas sastopamas automašīnas ar "zilajiem numuriem". Elektromobiļus pērk, pārdod, lādē, un kaut kad tiem nepieciešama arī tenniskā apkope. Kā tā atšķiras no virzuļu dzinēja automašīnas, TV Auto ziņas vaicāja Bosch Car Service speciālistam Artim Anspokam.

Kādas ir galvenās atšķirības?

Apkopēs lielākā atšķirība, ka nav dzinēja, nav jāmaina eļļas un filtri. Tas jau ieekonomē. Pārējais ir kā parastām mašīnām - ritošā daļa, bremzes, salona filtrs jāmaina un bremžu šķidrums arī.

Vai elektromobiļa bremžu sistēma nolietojas lēnāk?

Bremžu sistēma elektromoblī nolietosies mazāk, jo rekuperācijas režīmā vairāk bremzēs elektromors. Ja jābremzē stiprāk, tad izmantos bremzes.

Kāda ir bremžu nolietošanās atšķirība kilometros?

Ja elektromobili izmanto tikpat daudz kā parasto, starpība būs līdz 20 000 km. Ja elektromobili izmanto mazāk, tad būtu nepieciešams veikt apkopes un tīrīšanas, lai neierūsē kluči un diski.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Latvijas pieredze rāda, ka korozija elektromobiļu bremzēm draud arī gadījumos, kad braukšanas režīms un stils ir orientēts uz rekuperāciju un darba bremzes tiek izmantotas maz. Un, tā kā arvien vairāk elektromobiļos parādās funkcija, kas ļauj braukt tikai ar akseleratora pedāli, darba bremzes bieži vizinās dīkā.

Vai elektromobiļu ritošā daļa atšķiras?

Visa uzbūve ritošajai tāda pati - bukses, atsaites ir tādas pašas. Vienīgais, kas var atšķirties, ir amortizatori un atsperes. Dažreiz var gadīties, ka modelis nav populārs, un tādos gadījumos detaļas grūtāk dabūt.

Elektromobilim nav zobsiksnas un citu dārgu komponentu, kuru nomaiņa ir obligāta un laikietilpīga. Taču klāt nāk citi darbi. Papildus nāk dažādu elektroniku pārbaude. Baterijas kapacitāte, uzlādes mezgls.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Cik laika nepieciešams elektroauto apkopei?

Elektromobilim apkope stundu, pusotru, bet iekšdedzes dzinēja auto - pusotru līdz divas stundas.

Naudas ziņā tie elektromobilim ir ap 40 eiro, skatoties kāda apkope. Iekšdedzes dzinēja auto par tādu pašu apkopi 100 - 120, vai pat līdz 150 eiro. Tas atkarīgs no tā, cik eļļas vajag dzinējam.

Elektromobiļa apkopei nepieciešamas gan iekārtas, gan zināšanas. Vai elektromobiļa apkopi var veikt jebkurā autoservisā?

Izvēloties servisu jāuzzina, vai tam ir sertificēti mehāniķi. Darba strāva ir daudz augstāka. Līdz ar to vajadzīgi sertifikāti, atsevišķa vieta, norobežojums. Piemēram, Bosch servisā ir sertificēti mehāniķi, kas to var veikt.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām
Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu