Kāpēc kreisie pagriezieni ir tik bīstami? (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kreisais pagrieziens. Šis it kā elementārais manevrs pēdējā laikā iemantojis sliktu slavu, jo novedis pie smagām sadursmēm.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, saīsināti LTAB, nolēmis pievērst tam uzmanību kampaņā "Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod" un vērst uzmanību uz satiksmes dalībnieku liktenīgajām kļūdām.

Jānis Abāšins, LTAB valdes priekšsēdētājs: ”Kreisais pagrieziens ārpus pilsētas ir īpaši bīstams. Pie braukšanas ātruma 90 km/h nogriešanās pa kreisi uz mazāk svarīgu ceļu var kļūt par lamatām, jo ātrums ir liels, sitiena spēks ļoti nopietns, avārijām ir smagas sekas, pat traģiskas.

Drošības eksperts Oskars Irbītis uzsver:

"Ja skatāmies par cietušajiem, tad 30% CSN ar cietušajiem kaut kā ir saistīti ar kreiso pagriezienu."

Diemžēl Latvijā par gluži normālu stilu kļuvusi nogriešanās pēdējā brīdī - un, protams, nerādot pagrieziena signālu.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jānis Abāšins: "Par vēlu tiek rādīts pagrieziens, un tā ir slimība, kas iet vairumā. Šogad 88 % respondentu teica, ka pagriezieni tiek rādīti par vēlu vai netiek rādīti vispār. Pirms diviem gadiem šis rādītājs bija par 14 % zemāks."

Šķiet, ka daļa Latvijas vadītāju piedzīvojusi pēkšņus kustību traucējumus. Virtuozai tālruņa glāstīšanai pirkstu pietiek, bet "pagriezienam" - nē. Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Jānis Vanks: "Mēs nelietojam pagrieziena rādītājus, neievērojam horizontālo marķējumu, citu dalībnieku intereses. Tas padara kreiso pagriezienu vēl bīstamāku."

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu