Franču elektrobuss VIPiem. Braucam ar Citroen e Space Tourer

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Nesen sākām skaitīt, cik elektromobiļu modeļu var nopirkt Latvijā. Iznāca gandrīz 30. Ar elektrisko komerctransportu ir šaurāk, tāpēc katra vienība ir notikums. Arī šis elektriskais Citroen, turklāt vēl garajā versijā.

Latvijā citas tam nemaz nav. Atšķirībā no kravas modeļa e-Jumpy pasažieru modelis e-Space Tourer pieejams tikai ar visgarāko riteņu bāzi un lielāko iespējamo bateriju - 75 kWh.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Jā, L3 bāze ir iespaidīga. Buss ir garāks par 5 m. Durvis ir elektriskas. Te par visu visu naudu ierīkots. Stikla jumta nav, bet atsevišķi sēdekļi otrajā rindā gan ir."

Tas tāpēc, ka šis nav vienkārši E Space Tourer, bet gan modelis VIP Electric. Tajā salikts viss, ko Citroen vispār var ielikt Space Tourerī, un kopā bezizmešu minivens maksā 58 ar pusi tūkstošus eiro.

Normunds Avotiņš: "Citroen kaut kā vairāk lepojas ar saviem elektromobiļiem. Vismaz izgudrojuši busam citādu priekšu ar e burtiņu."

Priekšējiem sēdekļiem te ir pat masāža, gluži kā limuzīnā. Taču mani patlaban nodarbina kas cits.

Normunds Avotiņš: "Tā. Viss jāpārbauda kā lidmašīnā pirms pacelšanās. Elektrība ir 190 km, baterija pilna par 2/3. Elektrisko stāvbremzi atlaižam. Liekam draivā, varam braukt."

Elektromotora jauda ir tāda pati kā Citroen e-C4 vai e-Jumpy - 136 zirgspēki. Pātrinājums ir vājāks, virs 13 sekundēm līdz 100 km/h, un viegli uzminēt, kāpēc.

Normunds Avotiņš: "Viena lieta elektriskajam un dīzeļa Space Tourer ir kopīga. Tādā komplektācijā ar smagiem ādas sēdekļiem var ļoti just, cik tā mašīna sver."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektriskais Space Tourer viens pats sver 2,3 tonnas, bet pieļaujamā pilnā masa pārsniedz 3. Te patiesi prasītos niknāks motors - un vieglāka stūre.

Normunds Avotiņš: "Elektriskā komercauto padarīšana ir bērna autiņos. No otras puses, šādu transportlīdzeli, tautas valodā runājot, būs vieglāk "atsist" nekā vieglo elektromobili. Vai ne?"

Tas atkarīgs no subsīdijām, lietojuma un automobiļa noslodzes. Ar vienu uzlādi e Space Tourer varot nobraukt 330 km, kas gandrīz atbilst patiesībai, taču pārsvarā iesaistot pilsētas satiksmi. Uz Ventspili ar tādu nebrauksi, toties vadāt klientus no viesnīcas uz lidostu un otrādi - pašā laikā. Kaut kur pagalmā tikai jāatrod vieta savam lādētājam, vēlams 11 kilovatu Wallbox.

Un pats galvenais - nekādu nodokļu! Tā kā Citroen e-Space Tourer kvalificējams kā bezizmešu pasažieru auto jeb M1, transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis ir apaļa nulle. Tā sākuma cena ir 55 490 eiro.

Citroen e-SpaceTourer

+ Garākā iespējamā bāze

+ Maksimāls aprīkojums

+ Relatīvi laba sniedzamība

- Smagnēja, dobja gaita

- Kūtrs paātrinājums

- "Smaga" stūre

Dzinējs: EV

Jauda, ZS: 136

Paātrinājums, 0-100 km/h, s: 13,3

Patēriņš, KWh/100 km: 19,7

Sniedzamība/baterija, km/Kwh: 330/75

CO2, g/km: 0

Cena, eiro: 58 440

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu