Nepieciešams veikt izmaiņas normatīvajos aktos, lai ieviestu vidējā ātruma kontroles sistēmu

Fotoradari. FOTO: Paula Čurkste/LETA

Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanai ir nepieciešams veikt virkni izmaiņu normatīvajos aktos, pēc kurām valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) varēs turpināt projekta īstenošanu un izsludināt aprīkojuma iepirkumu, informēja Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļā.

Ministrijā skaidroja, ka līdz šim LVC speciālisti ir izvērtējuši un noteikuši prioritāros posmus valsts autoceļu tīklā, kuros tiks ierīkota vidējā ātruma kontroles sistēma. Kopumā identificēti 16 posmi, savukārt precīzs posmu skaits, kuros šī sistēma tiks ierīkota, būs zināms pēc iepirkuma rezultātu paziņošanas. Posmi tiks aprīkoti prioritārā secībā, atbilstoši pieejamajam finansējumam.

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Tāpat, realizējot projektu, iepirkumu rezultātā ir izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par 36 118 eiro, kā arī notiek elektrotīkla pieslēgumu ierīkošana 26 vietās, kas izmaksās ap 70 000 eiro.

Izsludināt iepirkumu sistēmas aprīkojuma iegādei un uzstādīšanai LVC patlaban nevar, jo līdz tam jāveic grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos "Prasības transportlīdzekļu braukšanas ātruma kontroles mērierīcēm", papildinot tos ar metroloģiskajām prasībām vidējā ātruma kontroles sistēmām, un noteikumos "Par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu", iekļaujot vidējās ātruma mērīšanas sistēmas verificēšanas nosacījumus.

Tāpat jāizstrādā jauni MK noteikumi "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā", kur tiks noteiktas prasības un kārtība vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai.

Līdz ar to, lai turpinātu vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu nākamgad, LVC ceturtdien lūdza Ceļu satiksmes drošības padomi (CSDP) pārcelt atlikušo šim projektam piešķirtā finansējuma daļu uz nākamo gadu.

Kā ziņots, CSDP šogad februārī nolēma atbalstīt finanšu līdzekļu piešķiršanu satiksmes drošības jautājumiem no apdrošināšanas līdzekļiem. No atvēlētajiem finanšu līdzekļiem 700 000 eiro paredzēti LVC vidējā ātruma kontroles vietu metodikas izstrādei un piecu līdz astoņu vidējā ātruma kontroles radaru izveidei. Minētie tehniskie līdzekļi tiks uzturēti no Satiksmes ministrijas budžeta līdzekļiem.

Valdība oktobrī atļāva Valsts policijai uz nenoteiktu laiku noslēgt valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas līgumus ar LVC par transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmu uzstādīšanu uz ceļiem un to darbību pārkāpumu fiksēšanai, neapturot transportlīdzekli. 2022.gadā vidēji varētu darboties pieci šādi radari, bet 2023., 2024. un 2025.gadā - vidēji septiņi.

Uz augšu
Back