No 15.novembra pašvaldību deputātiem bez Covid-19 sertifikāta tiks apturētas pilnvaras

FOTO: Shutterstock

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma likumu "Par pagaidu papildus prasībām Saeimas deputātu un pašvaldību domju deputātu darbam", kas nosaka, ka no 15.novembra tiek apturētas pret Covid-19 nevakcinēto vai to nepārslimojošo pašvaldības domes deputātu pilnvaras.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Arturs Toms Plešs (AP) iepriekš skaidroja, ka jau atbilstoši iepriekš pieņemtajiem lēmumiem tie pašvaldību deputāti, kas pēc 15.novembra nespēs uzrādīt sertifikātu, domes darbā nevarēs piedalīties arī attālināti.

Plešs novembra sākumā norādīja, ka līdz ar 15 novembri visu pašvaldību vadītājiem būs Covid-19 sertifikāts. Līdz ar to visi pašvaldību vadītāji varēs turpināt pildīt savus pienākumus.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas parlamentārais sekretārs, Saeimas deputāts Gatis Zamurs (AP) iepriekš atbildīgās komisijas sēdē norādīja, ka nevakcinēti ir apmēram 4% no pašvaldības deputātiem.

Atbilstoši Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas parlamentārā sekretāra, Saeimas deputāta Gata Zamura (AP) priekšlikumiem noteikts, ka pašvaldības domes deputāta pilnvaras īstenot ir tiesīgs tikai tāds deputāts, kurš līdz 2021.gada 15.novembrim ir ieguvis un uzrādījis pašvaldības vēlēšanu komisijai Covid-19 sertifikātu, kas apliecina vakcinācijas vai pārslimošanas faktu, kā arī deputāts, kurš saņēmis klīniskās universitātes slimnīcas speciālista vai konsīlija atzinumu par vakcinācijas atlikšanu uz noteiktu laiku un uzrādījis sertifikātu par negatīvu veiktā testa rezultātu.

Pašvaldības vēlēšanu komisija tuvākajā domes sēdē ziņotu par deputātiem, kuri nav uzrādījuši sertifikātu.

Ja deputāts nebūs ieguvis un uzrādījis sertifikātu, deputāta pilnvaras apturēs, pieņemot attiecīgu domes lēmumu. Par deputāta pilnvaru apturēšanu atbilstoši domes lēmumam domes priekšsēdētājam būs nekavējoties jāpaziņo pašvaldības vēlēšanu komisijai.

Uz deputāta pilnvaru apturēšanas laiku viņa vietā Pašvaldības domes vēlēšanu likumā noteiktajā kārtībā stāsies nākamais kandidāts, kurš ieguvis sertifikātu.

Ja aizvietotais deputāts iegūs Covid-19 sertifikātu, viņš nedēļas laikā uzrādīs to pašvaldības vēlēšanu komisijai un iesniegs domes priekšsēdētājam iesniegumu par deputāta pienākumu pildīšanas atsākšanu. Pēc tam, kad domes priekšsēdētājs būs saņēmis iesniegumu par deputāta pienākumu pildīšanas atsākšanu, domes priekšsēdētājs nekavējoties par to paziņo pašvaldības vēlēšanu komisijai un informē deputātus nākamajā domes sēdē.

Ar brīdi, kad tiks sniegta informācija domes sēdē, izbeigsies uzaicinātā deputāta pilnvaras un deputāta pienākumus atsāks pildīt aizvietotais deputāts.

Ja aizvietotais deputāts bijis domes priekšsēdētājs vai priekšsēdētāja vietnieks, viņš atsāks pildīt domes priekšsēdētāja vai priekšsēdētāja vietnieka amata pienākumus, ja dome nebūs viņu atbrīvojusi no amata.

Likuma mērķī skaidrots, ka šīs prasības tiek noteiktas, lai nodrošinātu sabiedrības veselības un drošības interesēm atbilstošu rīcību Covid-19 infekcijas izplatības apstākļos, sekmētu uzticēšanos valstī īstenotajai Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības politikai, solidarizētos ar pārējām valsts un pašvaldību institūciju, tajā skaitā kapitālsabiedrību amatpersonām un darbiniekiem, nodrošinot taisnīgu attieksmi Covid-19 infekcijas izplatības mazināšanas pasākumu īstenošanā, kā arī vairotu uzticēšanos valsts un pašvaldību institūciju, tajā skaitā Saeimas darbībai.

Kā ziņots, ar šiem likuma grozījumiem arī noteikts, ka nevakcinētiem, Covid-19 nepārslimojušiem vai attiecīgu konsīlija atzinumu nesaņēmušiem Saeimas deputātiem būs liegts piedalīties Saeimas darbā, tajā skaitā attālinātajās sēdēs.

Uz augšu
Back