Yamaha prezentē V8 motoru, kas darbojas ar ūdeņradi (5)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Yamaha, par bāzi ņemot Toyota 5 litru V8 benzīna motoru, izstrādājusi iekšdedzes dzinēju, kas pielāgots darbināšanai ar ūdeņradi. Projektu pasūtīja Toyota, bet izstrāde tika publiski prezentēta Okajamas trasē.

Parasti ūdeņradi izmanto degvielas šūnu elementu dzinējā, kur gaisīgā gāze tiek savienota ar skābekli, bet elektroķīmiskās reakcijas rezultātā veidojas ūdens un atbrīvojas elektroni. Yamaha izstrādātajā dzinējā ūdeņradis tiek sadedzināts tāpat kā benzīns.

To, ka šis princips darbojas, iepriekš jau nodemonstrēja Toyota, uzbūvējot Corolla Sport sacīkšu prototipu.

Lai pielāgotu dzinēju ūdeņraža lietošanai, ir nomainītas cilindru galvas, ķēžu vāciņi, izplešanās tvertnes, ieplūdes un izplūdes kolektori. Astoņas izplūdes caurules saplūst vienā un rada ļoti skaistu skaņu, atzīmē japāņu izdevums Car Watch.

Ūdeņraža dzinēja jauda ir 456 ZS, griezes moments ir 540 Nm. Dzinēja sadegšanas produkts ir tīrs ūdens tvaiks un neliels daudzums eļļas, ko izmanto detaļu eļļošanai.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu