Bailes, spīts un neuzticēšanās - kāpēc pedagogi nevakcinējas? (2)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Shutterstock

Pašlaik Izglītības un zinātnes ministrijas rīcībā nav visaptverošu datu par skolotājiem, kas vakcinācijas dēļ izlēmuši darbu pamest. Lai saprastu, kādi ir galvenie iemesli, kādēļ pedagogi nevakcinējas, Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais paņēmiens" uzrunāja virkni izglītības iestāžu pārstāvju.

No 15. novembra spēkā stājusies kārtība, ka skolotāji, kuri līdz šim datumam nav sākuši vakcinācijas procesu, mācīt un skolot viņi vairs nedrīkst ne klātienē, ne arī attālināti. Nepotētajiem ir divi scenāriji:

ar abpusēju vienošanos izbeigt darba attiecības uzreiz vai doties dīkstāvē uz trim mēnešiem.

Visaptverošu datu, cik pedagogiem skola nu ir slēgta, IZM nav. Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga sarunā ar "Aizliegto paņēmienu" pieļāva, ka runa varētu būt par dažiem simtiem pedagogu.

Raidījuma aptaujātās skolotājas min dažādus iemeslus, kāpēc nevakcinējas.

"Es baidos, teikšu atklāti, es baidos no šīs vakcīnas, jo neviens ārsts nevar pateikt, kādas tad būs šīs blaknes, ja viņas būs. Nu, un otra lieta ir arī tā, ka es esmu bijusi onkoloģijas slimniece un šobrīd lietoju zāles, kuru saderība ar šīm vakcīnām arī nav pētīta, un neviens nevar pateikt, kā tas būs," skaidro Daiga.

Rīgas Itas Kozakēvičas Poļu vidusskolas direktors Kšištofs Širšeņs apliecina, ka daļa pedagogu neuzticas t.s. rietumu vakcīnām un dotu priekšroku, piemēram, "Sputnik" vakcīnai.

Ikšķiles vidusskolas direktore Ginta Liepiņa atklāja, ka darba attiecības pārtraukuši trīs skolotāji. "Vienam vakcinēties bail, viens nesaka neko, trešais ir pārliecināts, ka kovida nav. Bet ko viņi darīšot tālāk? Viens no viņiem vienkārši rausta plecus, ka nezina, ko darīs, domās, skatīsies," norādīja Liepiņa.

Savukārt Latvijā ir arī vairākas skolas, kur neviens no pedagogiem darbu nav pametis.

Visu raidījumu skaties šeit!

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu