Lietotas automašīnas iegādei pandēmijas laikā tērē vidēji par 22% vairāk naudas (2)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lietots Audi automobilis salonā
Lietots Audi automobilis salonā Foto: Unsplash/Devon Janse van Rensburg

Automašīnas lomas pieaugumu daudzu ģimeņu dzīvē pandēmijas laikā novērojuši kā transporta līdzekļu tirgotāji, tā paši lietotāji, un tas atsaucas uz spēkratu cenu. Aizdevēju rīcībā esošie dati rāda, ka cilvēki pēdējā pusotra gada laikā automašīnas iegādei aizņēmušies par piektdaļu lielākas naudas summas.

Saskaņā ar Bigbank Latvija datiem par kredītiem automašīnas iegādei, periodā no 2019. gada 1. jūlija līdz 2020. gada 31. martam vidēji vienas lietotas automašīnas iegādei klienti aizņēmās 4762,1 eiro. Savukārt kopš pērnā gada pirmā aprīļa darījuma vidējā summa ir izaugusi līdz 6110,4 eiro, kas ir iespaidīgs lēciens 1348 eiro apmērā.

Ievērojami mainījies kredītu sadalījums dažādās cenu grupās. Pirms pandēmijas vispieprasītākie bija auto kredīti 2000-3000 apmērā, ko noformēja 18% no visiem aizņēmējiem, un 3000-4000 eiro apmērā. Tādas summas aizņēmās 16% klientu. Savukārt kopš sabiedrības dienaskārtību sāka diktēt lipīgā slimība, lielākais kredītu īpatsvars ir 5000-6000 eiro grupā. Šādu naudas apjomu aizņemas 18% auto kredītņēmēju. Būtiski palielinājies arī pieprasījums pēc vēl lielākiem aizdevumiem. Piemēram, 10-11 tūkstošus eiro automašīnas pirkšanai aizņemas aptuveni divreiz vairāk cilvēku nekā pirms pandēmijas jeb 6% no visiem. Savukārt kredītu līdz 2000 eiro nokārtojuši vien 5%, kamēr agrāk šī bija viena no pieprasītākajām summām, ko izvēlējās 14% klientu.

«Apzinājušies inficēšanās riskus sabiedriskajā transportā, liela daļa iedzīvotāju jau pandēmijas sākumposmā pārsēdās personīgajā transportā, savukārt tie, kuriem nebija savas automašīnas, steidza to iegādāties. Pieprasījuma pieaugums veicināja mašīnu cenu kāpumu, un to vēl pastiprināja autobūves industrijas grūtības. Daudzas rūpnīcas kādu brīdi bija slēgtas un šogad saskaras ar elektrosistēmām nepieciešamo mikroshēmu trūkumu, tādēļ potenciālie jaunu auto pircēji netiek pie izvēlētajiem spēkratiem un pagaidu risinājumu meklē lietoto auto tirgū. Viss šo apstākļu kopums dzen automašīnu cenas augšup un cilvēkiem nākas aizņemties vairāk, lai iegādātos vēlmēm un vajadzībām atbilstošu transporta līdzekli,» notikumus tirgū komentē Bigbank Latvija vadītājs Ģirts Kurmis.

Preču sadārdzināšanās radīto finansiālo triecienu var samazināt, rūpīgi izvēloties aizdevēju, nevis nekritiski paļaujoties uz savas bankas, kurā tiek saņemta darba alga, piedāvājumu. 

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu