Latvijā bāzēto Krievijas mediju "The Insider" soda par "ārvalstu aģenta" marķējuma nelietošanu

TVNET/LETA/BBC
Latvijā bāzēto Krievijas mediju "The Insider" soda par "ārvalstu aģenta" marķējuma nelietošanu
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 6
Foto: AFP/SCANPIX

Krievijā Maskavas Tagankas rajona tiesa tīmekļa medijam "The Insider", ko Tieslietu ministrija atzinusi par "ārvalstu aģentu", piespriedusi miljonu rubļu (12 000 eiro) lielu sodanaudu, jo tā publikācijās nav bijis atbilstoša marķējuma.

"The Insider", kas specializējies pētnieciskajā žurnālistikā, ir reģistrēts Latvijā un tā redakcija atrodas Rīgā.

Krievijas mediju uzraudzības dienests "Roskomnadzor" tiesai 17.novembrī bija nosūtījis administratīvo protokolu par "The Insider".

Kā tolaik paskaidroja dienestā, atbilstoši likumam "Par informāciju" piekļuve izdevumam Krievijā var tikt ierobežota, spēkā stājoties tiesas spriedumam.

"The Insider" ir daudz rakstījis par opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija saindēšanu un virs Donbasa notriektā aviolainera lietu.

"Ārvalstu aģentu" reģistrā izdevums tika iekļauts 23.jūlijā.

Tajā pat dienā "The Insider" dibinātājs un galvenais redaktors Romāns Dobrohotovs paziņoja, ka izdevums "turpinās stādāt, kā strādājis".

Vasarā Dobrohotova mājās notika kratīšana, bet pēc tam viņš Krieviju pameta. Vēlāk pret viņu tika uzsākta krimināllieta par nelikumīgu robežas šķērsošanu.

"Roskomnadzor" novembra beigās pavēstīja, ka ir sastādījis 920 protokolus par atbilstoša marķējuma trūkumu medijiem "ārvalstu aģentiem". Lielākā daļa protokolu tikusi "Radio Brīvība".

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu