Aizraujošā Hyundai Kona N jeb rallijkross tavā pagalmā

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Hyundai Kona ir izskatīgs, atlētisks krosovers. Vai iespējams to padarīt vēl atlētiskāku? Jā, un tas saucas Hyundai Kona N.

Kona N ir pirmais krosovers Hyundai sporta divīzijas sastāvā. Tam ir visi nepieciešamie vizuālie atribūti, un zem motorpārsega elš 2 litru turbodzinējs ar 280 ZS jaudu.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "It kā jau nav nekā neparasta, jo mazus krosoverus ar jaudīgiem motoriem esam redzējuši arī agrāk. Tomēr mazās klases krosovers ar tādu pašu motoru kā slavenajam i30 N – tas tomēr ir sava veida izaicinājums."

Viens no tādiem ir dzesēšana un svaiga gaisa piegāde turbokompresoram. Kona N radiatora reste kopā ar sānu kanāliem ir tik liela, ka priekšā vairs nav vietas pat miglas lukturiem, bet augšmalā ierīkotas trīs papildu gaisa spraugas, lai motoram būtu vieglāk elpot.

Normunds Avotiņš: "Pat vēl nezinot, kā Kona N brauc, man jau patīk, kā tas auto izskatās. Pareizā N krāsa, sarkani akcenti, kārtīgi diski, aizmugurē divas trubas, N burts uz sliekšņa. Runājot par to – klīrenss ir tāds pats kā standarta Konai. Ja nav bažu par 40. profila riepām, tad ar 280 ZS Konu var uzrāpties uz apmales. Zināšanai – Kona N klīrenss ir nedaudz vairāk par 17 cm."

Lai nebūtu daudz jāgudro, vieglie 19 collu diski ar 235/40 riepām Kona N ir standartā – kā arī faktiski viss pārējais. 395 eiro atsevišķi ļauts piemaksāt tikai par krāsu.

Normunds Avotiņš: "Ugunīgās Konas salons jeb drīzāk kokpits ļoti līdzinās i30 N, un tas ir labi. Ir arī savas atšķirības. Es sēžu augstāk, jo tas ir krosovers. Man ir virtuālais panelis, kamēr i30 N joprojām ir analogie pulksteņi."

Zīmētās skalas Kona N panelī mainās atkarībā no braukšanas režīma vai iepriekšējiem iestatījumiem.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Katru reizi, kad braucu ar kādu Hyundai N, arvien vairāk iemīlos stūrē. To drīz vien varēs pārdot atsevišķi kā Porsche un Ferrari stūres, ko var nolikt uz plaukta kā interjera priekšmetu."

Pats galvenais, ka viss uz stūres ir funkcionāls. Uz tās mēs pārslēdzam braukšanas režīmus, turpat ir tiešceļš uz ugunīgo režīmu, pie kā ekrānā parādās baigās liesmas. Sarkanā poga domāta trasei; nospiežot to, mēs sākam dumji smaidīt, jo Kona N sāk darīt to, ko normāla Kona nekad nedarītu.

Normālai Konai var būt arī pilnpiedziņa, taču N modeļiem tādas nav, un nav arī Kona N. Toties N modelim ir tāda pārnesumkārba, kādas nav pat 200 zirgspēku Konai.

Normunds Avotiņš: "Ļoti svarīga lieta tādai mašīnai – piemērota ātrumkārba. Kona N tāda ir. Manuālās transmisijas te nav, tikai 8 ātrumu divu sajūgu DCT, tāds pats kā jaunākajam i30 N. Kārba pielāgojas jūsu braukšanas stilam. Ja ar to nepietiek, ar braukšanas režīma izvēli var ietekmēt, kā tā pārslēdzas."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Pateicoties astoņātrumu DCT, Kona N ir arī launch control jeb iekārta sacīkšu startam no vietas. 100 km/h tiek sasniegti piecarpus sekundēs.

Normunds Avotiņš: "Ā, vēl viena lieta par braukšanas režīmiem. Hyundai N modeļi jau kļuvuši slaveni ar to, ka tiem ir neskaitāmi iestatījumi. Bet atcerēsimies, ka Hyundai Kona N ir krosovers. Un tas nozīmē, ka te ir arī bezceļu braukšanas režīmi."

Grūti iedomāties, kāpēc gan ar tādu mašīnu kāds līstu dubļos, bet kā rezerve tāds zemes režīms noder. Unikālās piekares ģeometrijas dēļ Kona N mantojusi jau no i30 modeļiem pazīstamo plašo apgrieziena rādiusu. Ziemā no situācijas var iziet vieglāk par vieglu – pievelkot mehānisko rokas bremzi.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Atverot N sadaļu ekrānā skatam paveras teju bezgalīgas iestatījumu iespējas. Vairumam ir vismaz trīs parametri. Lieti noder N Custom režīms, kurā varam palaist vaļīgāk amortizāciju. Pa labu asfaltu ir ļoti labi, pa sliktu diezgan krata, sevišķi aizmugurē.

Biežāk nepieciešamajām funkcijām, piemēram, stabilitātes sistēmas atslēgšanai Hyundai N atstājis atsevišķu pogu. Tās darbība uzkrītoši atgādina kādu vācu marku.

Normunds Avotiņš: "Nospiežam vienreiz, parādās ESC Sport un mums ir daļēja stabilitātes sistēma. Paturam nospiestu pogu 5 sekundes, un stabilitātes sistēma izslēdzas pilnībā."

Vai tas palīdz uzveikt sniegu un ledu? Ne visai. Turpretim diferenciāļa bloķēšanas funkcija gan. Tai pat var iestatīt nostrādāšanas ātrumu un pakāpi. Lai bloķis nostrādātu, jāsaņem drosme un jādod grīdā. Turēta apgriezienos, Kona N ir neapturama un neticami aizraujoša.

Secinājumi

Hyundai Kona N ir ļoti jautrs automobilis. Par spīti dažām īpatnībām tas ir arī viegli vadāms. Jāpierod, ka bāzīte ir īsa un tu sēdi augstāk, bet kādam tas varbūt pat patiks. Ne jau visi grib sēdēt uz asfalta. Jauda vienmēr ir ar jums. Sākumā jāiemācās, kā to likt lietā, bet mašīnai ir tik daudz visādu elektronisku un mehānisku pribambasu, ka tos var apgūt jebkurš un izbaudīt jautrību, ko mašīna dod. Ziemā varbūt mēs gribētu velkošos arī aizmugurējos riteņus, bet tāda tā konstrukcija ir, un neko vairāk par šo ciparu nevaram gribēt.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Hyundai Kona N

+ ārkārtīgi aizraujoša vadāmība

+ paaugstināta sēdpozīcija

+ viss iekļauts standartaprīkojumā

- sporta režīmos cieta

- liels faktiskais patēriņš

- maza bāka un bagāžnieks

Dzinējs: 1998 ccm, R4 turbo

Jauda: 280

Paātrinājums: 5,5

Patēriņš: 8,6

CO2: 196

Cena: 36 990 eiro

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu