Pēc viņa teiktā, uz ceļa šķiet, ka motora jauda nekad neizsīks – vienalga, ar kādu ātrumu braucat. Vienīgais ierobežojums esot vadītāja drošības sajūta un dūša.
Īpašnieks apliecina, ka atrast nepieciešamās detaļas šai automašīnai nav grūti, tiesa, dažas vairs neražo, tādēļ jāmeklē lietotas. Taču aptuveni 70 procentus detaļu joprojām var iegādāties – Nīderlandē un Lielbritānijā ir uzņēmumi, kas tās piegādā.
“E-Type meklēju apmēram desmit gadus, un, kad atradu šo eksemplāru, auto stāvoklis it nemaz nebija iepriecinošs. Nolēmu to atjaunot. Toreiz teicu – ja tas nebrauks, es to vienkārši paturēšu mājās. Daudzas automašīnas, kuru cena mērāma simtos tūkstošu, vienalga dzīvi beigs metāllūžņos, jo tām nav savas vēstures. Bez tās pat greznākais auto kādu dienu nebūs neko vērts,” smaida A. Tumosa.
Bet to, kāda ir vēstures cena, labi demonstrē darījumi dažādās izsolēs un privātos darījumos. Piemēram, 2014. gadā sērijveida E-Type – pirmās sērijas automobilis ar 4,2 litru dzinēju, oriģinālo krāsojumu, salona apdari un tikai 80 000 jūdžu nobraukumu (ap 128 000 km) – jaunā īpašnieka maciņu padarīja plānāku par 467 000 ASV dolāru. Tajā pašā gadā par viegli pārbūvētu E-Type pircējs bija gatavs maksāt 528 000 dolāru.
Ņujorkas Modernās mākslas muzejs 1996. gadā atzīmēja E-Type dizaina vēsturisko nozīmi un iekļāva automobili pastāvīgajā ekspozīcijā. Tādā veidā tas kļuva par tikai sesto auto, kas izpelnījies šādu atzinību.
E-Type mūsdienu ideoloģiskais pēctecis F-Type turpina priekšgājēja filozofiju gan inženiertehniski, gan kultūras ziņā. Abas automašīnas ir savas paaudzes neatņemama daļa. 1960. gadi bija rokzvaigžņu, supermodeļu, izklaides un mūzikas zelta laiks, un E-Type šķita tam kā radīts.
“Slavenā priekšteča mantojumu organiskā veidā ir pārņēmis modernais F-Type; būtu neprātīgi to izniekot. Arī F-Type izceļas ar aerodinamiski efektīvu virsbūvi, kam ir nozīme, braucot sportiski, un vienlaikus pievelk skatienus ar zīmīgo, momentā atpazīstamo siluetu,” norāda V. Ceplevičs.
Aians Kallums, leģendārais dizainers, kurš radījis arī F-Type, neslēpa, ka, jau sākot no pirmajiem dizaina skiču uzmetumiem, viņa mērķis bija radīt jaunu pagājušā gadsimta 60. un 70. gadu auto stila versiju. Protams, virsbūves alumīnija paneļi slēpj modernu tehniku, kas atspoguļo mūsdienu pasauli, ļaujot dzīvot modernā un straujā tempā.
Visjaudīgākā F-Type versija – SVR – ir aprīkota ar 5 litru V8 dzinēju, kas attīsta 575 ZS jaudu un 700 Nm griezes momentu, ļaujot sprintu 0-100 km/h veikt 3,5 sekundēs.
Pēc V. Cepleviča teiktā, pats fakts, ka automašīnai ir elegants dizains un augstvērtīga tehnika, automātiski ieprogrammē vērtības pieaugumu nākotnē. Tam ir tāds pats iespaids, kā dalībai sportā, un, piemēram, E-Type ir ārkārtīgi iekārots automobilis startiem klasiskajās autosacīkstēs.
“Liela nozīme ir arī tam, ka E-Type bija automobilis ar izcilu veiktspēju, un, ja to izmanto, lai sacenstos pret citiem to gadu automobiļiem, E-Type vadītājs dabiski iegūst priekšrocības,” rezumē pieredzējušais vēsturisko auto pasākumu rīkotājs.