Krustojums pie Jelgavas šosejas, kas liek raukt pieres

Pauls Timrots FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma Zebra

Uz Rīgas apvedceļa netālu Jelgavas šosejas ir sarežģīts krustojums, kurā līdz šim drīkstēja griezties visos virzienos, bet nesen veiktas izmaiņas un vismaz vienu kreiso pagriezienu veikt vairs nevar. Ne visi jaunās izmaiņas ievēro, jaunievedumus interpretējot sev tīkamākā veidā.

Aprakstītā situācija ir par Rīgas apvedceļu netālu no Jelgavas šosejas. Tur ir krustojums, no kura uz abām pusēm atdalās mazākas nozīmes ceļi. Tagad viens kreisais pagrieziens ir aizliegts, un tiem, kuri vēlas nogriezties pa kreisi, vispirms ir jāpagriežas pa labi, jāpabrauc aptuveni 100 metri un tad tam piemērotā vietā jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā. Pēc šī manevra braucējs nonāk perpendikulāri Rīgas apvedceļam, kuru var pēcāk droši šķērsot, izvēloties tam piemērotāko brīdi.

Kā norāda raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots, braukt taisni pāri ceļam ir drošāk nekā stāvēt vidū un gaidīt savu brīdi, kamēr garām lielā ātrumā traucas vieglās automašīnas un fūres. Risinājums nav perfekts, taču labāk ir.

Krustojums pie Saldus, kur divi kreisā pagrieziena veicēji nonāk tiešā konfliktā FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma Zebra

Tiesa gan, autovadītāji gan šo kārtību pilnībā neievēro – tā vietā, lai pabrauktu 100 metru no krustojuma līdz apgriešanās vietai, uz kuru gan nav arī nekādu īpašo norāžu, šoferi apgriešanās manevru veic vietā tuvāk krustojumam, pārkāpjot noteikumus un radot bīstamas situācijas. Protams, arī šajā vietā nekādu zīmju par to, ka aizliegts apgriezties nav. Tas var novest pie bīstamām situācijām, jo šajā vietā ir diezgan daudz konfliktpunktu.

Vairāk skaties raidījuma Zebra sižetā.

Uz augšu
Back