Pk, 12.08.2022.

Atjaunotais BMW X4 kļuvis pieaudzis un vēl labāks

Atjaunotais BMW X4 kļuvis pieaudzis un vēl labāks
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Katrs puika zina, ka BMW X6 taisīts no X5, bet X4 no X3. Vai mūsdienās šī robeža ir tik izteikta? To nu noskaidrosim, izbraucot ar pašu jaunāko X4.

Jaunais X4 ir pamatīgi atsvaidzināta otrās paaudzes jeb G02 sērijas modeļa versija. Kā to atšķirt no 2018. gada izlaiduma? Pavisam vienkārši! Jaunākajam X4 tipiskās BMW radiatora restes "nieres" priekšā ir savienotas, bet iepriekš vēl bija atdalītas. X4 vēl piešķirts arī īpašs restītes zīmējums, lai spilgtāk atšķirtos no radniecīgā X3.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Tik stilīgu mašīnu ir svarīgi pareizi aprīkot. Te viss izdarīts pareizi. Te ir M pakotne ar attiecīgajiem diskiem un skavām. Sporta piekares gan nav, un tas ir gudri darīts, jo citādi tie BMW kļūst pārāk cieti. Ir arī inovāciju pakotne, kurā bez visa cita ietilpst BMW lāzera gaismas."

Arī tās kļuvušas par kādu centimetru zemākas, tāpēc iztālēm šķiet, ka X4 uzlūko apkārtni ar pētoši piemiegtu skatienu. Bet mēs pa to laiku papētīsim modernizētā X4 salonu. Tagad gan X3, gan X4 ir BMW Live Cockpit panelis ar 12 collu virtuālo mērskalu paneli un pamatīgu centrālo displeju. Arī viduskonsole ir jauna. To viegli var pateikt pēc jaunā parauga pārnesumkārbas sviras uzgaļa. Lai gan BMW multimediju sistēma klausa žestu vadībai, patīkami, ka saglabāta ierastā multifunkcionālā ripa.

Normunds Avotiņš: "Un vēl viena lieta, kas nav tieši saistīta ar feislifitu, tomēr ir uzmanības vērta, – vietas X4 aizmugurē arī ir gana daudz. Starp citu, arī virs galvas, kas ir labi, ņemot vērā, ka mums ir tas slīpais coupe jumts. Trīszonu klimats X4 tagad ir standartā."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

X4 joprojām pieejami visvisādi motori. Visi ir vieglie hibrīdi. Tas pats izslēdz motoru, tiklīdz iespējams, un nav te nekādu start/stop pogu. Pat ar dīzeli, kam tas start/stop ne vienmēr patīk, tas absolūti netraucē. Bet degvielas patēriņš ir ļoti patīkams. Nobraukt ar 6,5 litriem ir absolūti reāls sasniegums.

Divlitru dīzelim ir 190 zirgspēku. Astoņātrumu automāts un xDrive pilnpiedziņa visiem X4 ir standartā. Testa mašīnas Brooklin Gray pelēkā krāsa, kas arī ir jaunums, gan pieejama, tikai sākot ar M pakotnēm un uz augšu.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Bet cik maigi viņš brauc ar visu M paku! Tik laba komplektācija. Un man šķiet, ka X4 kādreiz bija tāds asāks un tiešāks. Pieaugot tas kļuvis lēnīgāks un masīvāks, bet šajā gadījumā tas ir ieguvums, nevis zaudējums."

X4 pārsvarā izvēlas izskata dēļ, sportiskāka izskata virsbūves dēļ upurējot daļu telpas aizmugurē, kas brīvi pieejama BMW X3. Taču tas nenozīmē, ka X4 ir sporta automašīna, ja vien tas nav kāds no M40 modeļiem.

Normunds Avotiņš: "Bet vispār ir tā. Lai cik civilu un mierīgu viņi to auto arī būtu pataisījuši, tajā X4 ir kaut kāds sporta gēns. Gribas ar to auto tādā skaistā ziemas dienā aizbraukt kaut kur uz Brīvkalnu trasi vai "trijniekiem" pārbaudīt, kā tas auto iet sānslīdē. Es ticu, ka iet."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Par apmēram 60 000 eiro šajā BMW apvienots markai raksturīgais atlētisms, no kura tomēr negribam šķirties, un nepiespiesta vadāmība, kas savukārt svarīga ikdienā.

Verdikts

Savā visjaunākajā iterācijā BMW X4 kļuvis ārprātā komfortabls. Vadāmība varbūt vairs nav tik tieša un nepastarpināta, kā tas bija pie modeļa iznākšanas, taču diez vai tas kādu vairs uztrauc. Paskatieties - tas auto ir reāli liels. Kad pretī brauc pa ielu, vairs nevar saprast, vai tas ir X6 vai tikai X4? Tas, uz ko BMW gāja divu modeļa paaudžu garumā, beigu beigās ir izpildīts.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

BMW X4 xDrive 20d

+ straujš, sportisks siluets

+ komfortabla gaita

+ veiksmīga komplektācija

- nedaudz distancēta vadāmība

- statņi ierobežo redzamību

- X3 ir praktiskāks

Dzinējs: 1995 ccm, I4 turbod.

Jauda, ZS: 190

Paātrinājums, s: 8

Patēriņš, l/100 km: 6,5

CO2, g/km: 149

Cena: no 55 910 eiro*

*) īpašais piedāvājums testa auto 60 890 eiro.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu