S, 13.08.2022.

Tesla autopilots apgūst agresīvākas braukšanas pamatprincipus

TVNET Auto
Tesla autopilots apgūst agresīvākas braukšanas pamatprincipus
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 6
Tesla Model 3
Tesla Model 3 Foto: Tesla

Tesla autopilots ir apguvis jaunu funkciju – spēju braukt agresīvāk. Ir situācijas, kad šādas prasmes var noderēt, tomēr jaunā funkcija var arī piesaistīt uzraudzības iestāžu uzmanību.

Tesla pašbraukšanas sistēmas Full Self-Driving (FSD) visjaunākajā beta jeb izstrādes versijā ietver trīs braukšanas profilus, kas nosaka sistēmas darbību uz ceļa. Kā ziņo tehnoloģiju The Verge, ar 10.3.1 atjauninājumu FSD ir saņēmis Chill, Average un Assertive režīmus. Kā jau pēc nosaukumiem var noprast, Chill ir piemērot nosvērtai, drīzāk mierīgai braukšanai, Average ir vidēji mierīgs, vidēji agresīvs režīms, savukārt Assertive jau norāda, ka sistēma darbosies pašpārliecināti un atkarībā no apstākļiem spēs pieņemt arī drosmīgākus lēmumus, piemēram, par straujākiem manevriem, vēsta Motor.ru.

Tesla Model Y
Tesla Model Y Foto: Tesla

Tesla braukšanas režīmu izvēles ekrānā izskaidrota katra jaunā FSD profila specifika. Tādējādi Assertive režīms paredz distances samazināšanu starp Tesla elektromobili un priekšā braucošo transportlīdzekli un biežāku pāreju uz joslām ar ātrāku braukšanas tempu. Tāpat šis režīms paredz, ka Tesla pēc apsteigšanas manevra var neatgriezties savā joslā, bet turpināt ceļu pa kreiso joslu, kā arī bremzēt straujāk un atturēties no pilnīgas apstāšnās vietās, kur līdz šim būtu apstājusies, piemēram, brauktuvju krustošanās vietās.

Režīms Chill darbosies gluži pretēji – autopilots ieturēs palielinātu distanci un retāk mainīs joslas, savukārt Average jeb vidējais režīms uzturēs vidēji drošu distanci līdz priekšā braucošajam auto un arī veiks pilnīgu apstāšanos atbilstošo ceļazīmju priekšā. Pēc The Verge informācijas atšķirību starp Chill un Average režīmiem ir nebūtiska, kamēr Assertive darbojas krietni citādāk.

Tesla FSD sistēma daudziem šķiet kā pilnvērtīgs autopilots, tomēr atbilstoši klasifikācijai tā atbilst tikai otrā līmeņa autonomajai braukšanai. Tas savukārt nozīmē, ka ir nepieciešama nepārtraukta vadītāja klātbūtne un uzmanība, lai viņš būtu gatavs kritiskā brīdī pārņemt auto vadību. Tai pašā laikā Tesla FSD tiek papildināta ar regulāriem atjauninājumiem un tie aizvien pārliecinošāk spēj pārvietot automobiļus vidē pilnīgi patstāvīgi, vadītājam gan vienmēr atrodoties savā vietā. Video, kuri apliecina, cik veiksmīgi darbojas FSD, tīmeklī netrūkst. 

Nobeigumā var piebilst, ka FSD apaugot ar jaunām iespējām, tā varētu kļūt arī dārgāka. Tā Tesla vadītājs Īlons Masks nesen paziņoja par gaidāmo FSD cenas pieaugumu: no 12. janvāra ASV komplekss sadārdzināsies par diviem tūkstošiem dolāru un maksās 12 tūkstošus dolāru.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu