Energoresursu izmaksas var ietekmēt arī sabiedriskā transporta biļešu cenas (4)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Rīgas Starptautiskās autoostas teritorija.
Rīgas Starptautiskās autoostas teritorija. Foto: Sintija Zandersone/LETA

Patlaban nav plānots mainīt reģionālā sabiedriskā transporta tarifus, tomēr, ja turpinās palielināties izmaksas par elektroenerģiju un degvielu, tad, visticamāk, ar laiku biļešu cenas būs jāpārskata, norādīja Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

AS "Pasažieru vilciens" pārstāvis Egils Krutovs norādīja, ka 2021.gada 11 mēnešos uzņēmuma degvielas izmaksas pieaugušas par 24% salīdzinājumā ar 11 mēnešiem 2020.gadā, savukārt par elektroenerģiju ir noslēgts līgums ar fiksētu cenu līdz 2022.gada vasarai, tāpēc patlaban tirgus cenu pieaugums "Pasažieru vilciena" izmaksas vēl neietekmē.

Jautāts, vai pieaugošo izmaksu dēļ varētu tikt pārskatītas biļešu cenas, Krutovs skaidroja, ka biļešu cenu noteikšana reģionālajā sabiedriskajā transportā ir Sabiedriskā transporta padomes kompetence, kura biļešu cenu noteikšanai ņem vērā pieejamo finansējumu, pārvadātāju izmaksas un ieņēmumus, pārvadājumu apjomus un arī citas reģionālo sabiedrisko transportu ietekmējošos komponentus.

Plone pauda, ka patlaban nav plānots mainīt reģionālā sabiedriskā transporta tarifus. Tomēr, ņemot vērā, ka, palielinoties izmaksām un samazinoties ieņēmumiem, pieaug arī nepieciešamais valsts budžeta finansējums, ilgstoši lūgt papildu dotācijas zaudējumu segšanai, nepārskatot tarifus, nevarēs. Ja izmaksu apjoms turpinās palielināties, tad, visticamāk, ar laiku sabiedriskā transporta tarifi būs jāpārskata.

Sabiedriskā transporta padome nodarbojas ar vienotu reģionālo vietējo un starppilsētu maršrutu plānošanu, vienotas pieejas nodrošināšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanā, pasūtīšanā, līgumu slēgšanā un valsts budžeta līdzekļu izlietošanā, kā arī ar vietējo iedzīvotāju un pašvaldību interešu apzināšanu un pārstāvēšanu.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu