Pētījums: lietuvieši biežāk nekā latvieši iegādājas auto attālināti

Populārākais lietotais elektroauto ir BMW i3 FOTO: BMW

Spītējot divu gadu neskaidrībām globālās veselības krīzes dēļ un pieaugošajam ikdienas tēriņu apjomam, lietuvieši ir vispozitīvāk noskaņoti saistībā ar vēlmi iegādāties auto un pirkt to internetā.

Kā liecina lietoto auto tirgotāja “Longo Group” 2021. gada beigās veiktā autovadītāju aptauja, igaunijā 25% un Latvijā 28% no aptaujātajiem plāno šogad pirkt auto, bet Lietuvā tie ir 34% jeb vairāk nekā trešā daļa.

“Visās Baltijas valstīs samazinās to autovadītāju skaits, kuri atzīst, ka pandēmija ietekmējusi viņu lēmumu par labāka un drošāka auto iegādi, turklāt skaitļi sarūk un šobrīd ir ļoti mazi – tas ir aptuveni 1%. Zaļais kurss ir viena tēma, kas aktualizējas transporta jomā un par ko arī iedzīvotājiem tuvākajos gados būs nopietnāk jādomā, bet otrs virziens ir auto tiešsaistes pirkšanas bums, kas skaidri parāda nozares tirgotāju reputācijas un uzticamības reitingus.

Patlaban jau aptuveni trešā daļa Baltijas autovadītāju ir gatavi auto iegādāties pilnībā attālināti,

un to noteikti veicinājusi lielāko auto tirgotāju nopietnā pieeja drošu e-komercijas pakalpojumu piedāvāšanā,” situāciju nozarē komentē Edgars Cērps, lietoto auto tirgotāja valdes priekšsēdētājs.

Privātā transportlīdzekļa iegāde vēl arvien Baltijas valstīs pārsvarā notiek pilnībā vai daļēji klātienē, kad vismaz kādā posmā pircējs un pārdevējs satiekas. Tomēr pēdējos gados arvien populārāka un autovadītāju novērtēta ir iespēja auto pirkt pilnībā attālināti un pašu procesu līdz pat piegādei nodrošināt bez klātienes tikšanās. Arī šajā ziņā lietuvieši ir mums priekšā – gandrīz puse jeb 47% aptaujāto apsver auto iegādi tiešsaistē vai to jau ir veikuši, taču Latvijā šoferi pagaidām ir konservatīvāki un tikai aptuveni 15% to izmantotu. Igauņi ir pa vidu ar 26% jeb ceturto daļu, kas teiktu “jā” šādai iespējai.

Auto iegāde pilnībā attālināti nozīmē, ka, sākot no pirmreizējās apskates līdz pirkuma piegādei, pircēja norādītajā punktā pircējs un pārdevējs nesatiekas. Šeit īpaši svarīgi, lai tiešsaistē notiek ne tikai testa brauciena sarunāšana un dokumentu kārtošana. Ļoti būtiski ir arī, lai 

automašīnas tirgotājs piedāvā visaptverošu un detalizētu informāciju par auto, tai skaitā kvalitatīvus spēkrata ārienes un salona attēlus. 

Pētījumu kompānijas “Norstat Latvija” veiktajā Baltijas iedzīvotāju – autovadītāju tiešsaistes aptaujā 2021. gada novembrī un decembrī piedalījās 2126 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Uz augšu
Back