Pērn mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pieaudzis par 2,5%

FOTO: Paula Čurkste/LETA

Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pagājušajā gadā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 2,5% salīdzinājumā ar 2020.gadu.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 0,1%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, auga par 3%, bet autodegvielas - par 6,3%.

2021.gada decembrī, salīdzinot ar 2020.gada decembri, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 8,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 1%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 16,2%, bet autodegvielas - par 4,4%.

Salīdzinot ar 2020.gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 62,8%, kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 43,8% un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā - par 17,7%. Apgrozījums samazinājās informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 2,6%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pērn decembrī salīdzinājumā ar 2020.gada decembri pieauga par 18,1%.

Savukārt 2021.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 7,2%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kāpums par 0,3%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 14,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība auga par 5,4%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 68,9%. Vienlaikus metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 30,7%, bet kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 29,1%. Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 17,6%.

2021.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 22,1%.

Uz augšu
Back