Verstapens izmēģina F-1 bolīdu ar radžotām ziemas riepām

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Pirms kāda laika tīmekļa žurnālā KLIK bija raksts par to, kas notiek ar Formula 1 sacīkšu mašīnām pēc sezonas beigām. Cita starpā rakstā bija minēts, ka bolīdiem tiek noņemtas slepenojamās detaļas un tās nonāk privātās kolekcijās, komandu muzejos vai pat tiek sadalītas rezerves daļās un izmantotas atkal. Red Bull turpretī ir viena no tām komandām, kas pēc sezonas beigām savas formulas izmanto dažādos atraktīvos sarīkojumos. Piemēram, uzmontē ziemas riepas ar radzēm un dodas ledus trasē sacensties ar spīdveja motociklu.

Gluži tāpat kā 2016. gadā, kad Red Bull ar savu RB7 sacīkšu auto un Maksu Verstapenu pie stūres devās Kicbīles slēpošanas trašu nogāzēs, arī šoreiz vienības vēsturiskais sacīkšu auto tika izmēģināts tam pavisam un galīgi nepiemērotā vidē.

Pirms sešiem gadiem Red Bull komandas mehāniķi RB7 riepas aprīkoja ar sniega ķēdēm, lai veidotos kaut minimāla saķere un formula vienkārši nenoslīdētu no kalna, bet šoreiz GP Ice Race trasē, kas ierīkota Celamzē lidostā Austrijā, izbrauca Formula 1 bolīds ar īstām radžu riepām no Pirelli klāsta. Tās standarta riteņu vietā izskatās komiski, taču tai pašā laikā ir visnotaļ efektīvas un palīdz aktuālajam Formula 1 pasaules čempionam Verstapenam braukt pa ledus trasi, kas citkārt nebūtu iespējams.

Verstapena kompanjons šajā sarīkojumā ir bijušais Eiropas ledus spīdveja sacīkšu čempions Frenkijs Corns. Protams, tas viss ir šovs, tomēr izskatās amizanti un arī pašiem tā dalībniekiem sagādāja gandarījumu.

"Šī bija mana pirmā reize uz ledus ar Pirmās formulas mašīnu, un es to ļoti gaidīju," sacīja Makss. "Bija ļoti interesanti un diezgan slidens, tāpēc jābūt uzmanīgiem. Viss ir ļoti auksts, arī bremzes, un sacīkšu mašīnas nav būvētas braukšanai pa ledu, kas padara to vēl grūtāku, taču bija ļoti jautri."

Saskaņā ar Red Bull teikto, šī bija pirmā reize, kad Makss brauca jebkādās sacensībās kopš viņa dramatiskās uzvaras pēdējā aplī Abū Dabī, kad atņēma pasaules čempiona titulu Lūisam Hamiltonam.

Kā F1 čempionam viņam ir ekskluzīvas tiesības uz savas mašīnas izmantot numuru 1. Tas ir tieši tas, ko viņš ir izvēlējies darīt, vēsta TopGear.com. Numurs nav redzēts kopš 2014. gada, kad Sebastjans Fetels bija pasaules čempions. Hamiltons vienmēr ir saglabājis 44, savukārt Niko Rosbergs uzreiz pēc titula iegūšanas savu karjeru noslēdza.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

"Cik reizes jums ir iespēja apmainīties ar numuriem?" skaidro Makss. "Un pirmais numurs ir labākais numurs, tāpēc man bija ļoti vienkārši to izvēlēties. Cerams, ka numurs 33 nākamgad neatgriezīsies."

2022. gada kalendārā kopumā ir iekļautas 23 sacīkstes. Sezona sāksies ar Bahreinas Lielās balvas izcīņu 20. martā.

Uz augšu
Back