Jaunā Škoda Fabia sper kāju Golf klasē

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Auto klases iedala pēc izmēriem un apzīmē ar burtiem. Lielākos segmentus nosauc par godu populārākajiem modeļiem. Tāpēc kompaktklase ir golf klase. Mazo klasi drīz varēs saukt par Fabia klasi. Franču ražotājiem tur būtu kas iebilstams, taču Škoda Fabia gadu gaitā noteikusi daudzus standartus mazajās automašīnās. Bet jaunās Fabia standarti sniedzas pāri mazās klases robežām.

Kaut vai garums - pirmo reizi modeļa vēsturē Fabia hečbeks pārsniedzis 4 metru robežu, ja neskaitām rallija mašīnas.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Jaunā Fabia tik ļoti pāraugusi savus priekštečus, ka nav pat vērts tos salīdzināt. Ņemsim kaut ko lielāku. Jaunā Fabia ir tik gara un ar tikpat garu riteņu bāzi, cik savulaik bija Golf 4. Tas bija sen, tāpēc kas tas par salīdzinājumu? Labi, bet jaunā Fabia ir tikpat plata kā Golf 6!"

Fabia allaž bijusi pieejama priecīgās krāsās. Tagad krāsu palete papildināta ar Color Concept izvēlni, kas par 230 - 250 eiro ļauj izvēlēties pamatkrāsai pieskaņotu melnu vai pelēku jumtu. Agrāk divkrāsu virsbūve bija iespējama tikai Fabia Monte Carlo.

Normunds Avotiņš: "Škoda nebūtu Škoda bez Simply Clever. Fabia nav izņēmums. Pirms daudziem gadiem mēs sajūsminājāmies, ka Superb durvīs ir lietussargs. Tagad tādu var dabūt arī mazajā Fabia. Ziemā lietussarga vietā var ielikt oriģinālo slotiņu."

Škoda teic, ka jaunajā Fabia debitē pieci jauni Simply Clever risinājumi. Skaisti, taču tie vēl jāatrod!

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ļoti svarīga sadaļa - bagāžnieks ar personīgo tīklu parku un neskaitāmām kabatām dažādiem sīkumiem un lielākiem priekšmetiem. Bet, ja noloka atzveltnes, redzams, ka pakāpiens tomēr palicis. Taču to var veikli nomaskēt ar dubulto grīdu. Tā gan maksā 140 eiro.

Normunds Avotiņš: "Fabia bagāžnieks ir lielāks nekā jebkad - 380 l. Kas neparasti, Fabia var dabūt lielāku degvielas tvertni. 50 litrus 40 vietā par nepilniem 40 eiro."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Panorāmas jumts gan ar salonu aptumšojošo Simply Clever aizliktni zem bagāžnieka pārsega diez vai būs tā pieprasītākā jaunās Fabias ekstra. Lai gan kas zina - tāds prieks maksā vien 670 eiro.

Normunds Avotiņš: "Škoda dīleri pamatoti uztraucas, ka jaunā Fabia stipri konkurēs ar Scala ne par labu pēdējai. Tāpēc es mēģināju atrast kaut ko, kas Scalai ir, bet Fabia nav."

Jaunajai Fabia nevar dabūt elektriski paceļamu bagāžnieka vāku. Sarakstā nav tādas opcijas. Skalai - ir. Škoda uzsver arī jaunos BI-LED lukturus un zemāko gaisa pretestības koeficientu klasē - 0,28. Lai to visu liktu lietā, vēl vajadzīgs kāds dzinējs.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Saka, ka viens ir neviens. Es saku, ka viens tomēr IR viens. Fabia pietiek ar vienīgo 1 litra turbomotoru. Ja ir sevišķas ambīcijas, tad var dabūt arī 1.5, taču tā ir lieka naudas izšķiešana."

Testa mašīnas dzinēja jauda ir 110 zirgspēku. Fabia ir gan vājāki, gan jaudīgāki motori, taču šis šķiet no visām pusēm labākā izvēle.

Normunds Avotiņš: "Jaunajā paaudzē Fabia ieguvusi pavisam citu stāju. Atkal paldies MQB A0 platformai. Stūrēšana ir blīvāka, un pat stūresrats ir tāds resnāks. Uz ceļa negludumiem nekādas nodevīgas skaņas piekarē neparādās. Ir zināms azarts tajā, kā Fabia "ceļ" ārā līkumus."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Cenas samazināšanas nolūkā Fabia ir viens no retajiem jaunākā gadagājuma modeļiem, kam vispār nav nekādu hibrīdsistēmu - ne vieglo, ne smago, tikai godīgs, kaut mazs benzīna motors.

Normunds Avoti: "Redzamākais ieguvums no jaunās platformas ir izmēri. Otrais - vadītāja asistenti. Te ir daudz tādu, kādi pirms tam tehniski nebija realizējami."

Pirmo reizi Fabia var dabūt virtuālo paneli. Tas ir par piemaksu, bet ir. Otra lieta, kas arī pirmoreiz - Fabia uzraksti uz instrumentu paneļa saulessarga. Škoda pamatoti lepojas ar šo modeli, un vēlas celt arī nākamo īpašnieku pašapziņu. Kas tad vēl? Bezvadu lādētājs, dubultais klimats un, protams, panorāmas jumts! Skaidrs, ka šī nav gluži Fabia parastā, jo pilnā komplektācijā maksā virs 26 000 eiro. Bet tad nu gan varat būt droši, ka šeit ir gandrīz viss, ko Fabia vispār var piedāvāt.

Cik tad maksās Fabia parastā? Sākuma cena ar atmosfērisko motoru ir vien 14 500 eiro. Taču, ja gribas braukt ar DSG pārnesumkārbu, jāņem komplektācija Ambition, un tie jau ir 18 800 eiro.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Škoda Fabia 1.0 Elegance DSG

+ izmērs, dizains, stāja

+ spirgts 1.0 dzinējs

+ kompaktklases cienīgs aprīkojums

- neliels troksnis paātrinoties

- DSG tikai no 18 800 eiro

- nebūs kā Combi

Dzinējs: 999 ccm, R3 turbo

Jauda: 110

Paātrinājums: 9.9

Patēriņš: 6

CO2: 125

Cena: 20 100*

*) testa automašīnas cena 26 200 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu