FKTK pērn saņēmusi 276 sūdzības par kredītiestāžu darbību

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Shutterstock

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) pagājušajā gadā saņēmusi 276 sūdzības par kredītiestāžu darbību un 35 sūdzības par apdrošinātājiem.

Pērn salīdzinājumā ar 2020.gadu FKTK par kredītiestāžu darbību saņēmusi par vienu sūdzību mazāk, bet par apdrošinātāju darbību saņemts par sešām sūdzībām mazāk.

Sūdzības FKTK pagājušajā gadā saņēmusi 17 kredītiestādēm. No fiziskām personām 2021.gadā saņemtas 258 sūdzības, bet no juridiskām personām - 18 sūdzības.

Visvairāk sūdzību - 55 - iesniegtas par sadarbību ar klientu, proti, par sadarbības izbeigšanu vai sadarbības nesākšanu, no kurām 28 sūdzības noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā. Savukārt par krāpnieciskiem darījumiem saņemtas 54 sūdzības, bet par apkalpošanu saņemtas 29 sūdzības.

Vienlaikus 28 sūdzības pagājušajā gadā saņemtas par norēķinu kontiem, 25 - par kreditēšanas pakalpojumiem, 21 - par maksājumiem, 18 - par komisijas maksām, četras - par iemaksām bankomātos un izmaksām no tiem, bet trīs - par procentu likmēm.

Izskatot 239 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvu pārkāpumus, bet 37 sūdzībās norādīto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām.

Tāpat FKTK informē, ka par apdrošinātāju darbību pērn no fiziskām personām saņemtas 32 sūdzības, bet no juridiskām personām - trīs sūdzības.

Lielākā daļa - deviņas sūdzības - iesniegtas par termiņa kavējumu, proti, par lēmuma pieņemšanas kavēšanu, par atbildes sniegšanas termiņu.

Vienlaikus septiņas sūdzības bija par apdrošināšanas atlīdzības atteikumu, piecas sūdzības - par apdrošināšanas atlīdzības apmēru, trīs - par regresa prasību, divas - par apdrošināšanas līguma noteikumiem, viena - par dokumentu pieprasīšanu, viena - par parādsaistību cesiju, bet vēl četrām sūdzībām bija cits iemesls.

Izskatot sūdzības, FKTK secināja, ka 21 sūdzība ir saistīta ar civiltiesisku strīdu, taču FKTK neiejaucas apdrošinātāja un sūdzības iesniedzēja individuālo privāttiesisko strīdu risināšanā, bet 14 sūdzību gadījumos tika sniegta pieprasītā informācija vai skaidrojums.

2021.gadā FKTK gadā saņēma arī 55 sūdzības par emitentu un ieguldītāju jeb akcionāru rīcību - sūdzības saistībā ar akcionāru sapulcēm un saistībā ar obligātajiem akciju atpirkšanas piedāvājumiem, kā arī komisija saņēma piecas sūdzības par ieguldījumu brokeru sabiedrībām un vienu sūdzību par centrālo depozitāriju.

Izskatot sūdzības par finanšu instrumentu tirgus dalībniekiem, FKTK nav konstatējusi normatīvu pārkāpumus.

Tāpat 2021.gadā FKTK saņēma un izskatīja vienu sūdzību par maksājumu iestādi.

Sūdzību iesniedza fiziska persona par apkalpošanas kultūru, dokumentu izskatīšanas termiņiem, kā arī par komisijas maksām. Attiecībā uz maksājumu iestādes apkalpošanas kultūru FKTK izmantoja šo sūdzību uzraudzības vajadzībām, bet saistībā ar pārējiem sūdzībā norādītajiem aspektiem FKTK pārkāpumu nekonstatēja.

2021.gadā FKTK saņēma un izskatīja sešas sūdzības par ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām un divas sūdzības par privātajiem pensiju fondiem. Šajos gadījumos pārkāpumi nav konstatēti.

Jau vēstīts, ka 2020.gadā FKTK saņēma 277 sūdzības par kredītiestāžu darbību, kā arī 41 sūdzību par apdrošinātāju darbību. 2020.gadā par banku darbību visvairāk sūdzību - 107 - tiks iesniegts par sadarbību ar klientu, tostarp par sadarbības izbeigšanu, sadarbības nesākšanu, kā arī par darījumu izpētes informācijas pieprasīšanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu