Pk, 12.08.2022.

Volkswagen septītās paaudzes minivens pirmajā testā Latvijā

Multivan ir pilsētā!
Volkswagen septītās paaudzes minivens pirmajā testā Latvijā
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mūsdienās automašīnu tirgū nav nekā daudz, ko saukt par īstu klasiku. Volkswagen Multivan ir viena no šādām vērtībām. Jaunais Multivan sasniedzis Latviju, mēs noskaidrosim, kā tas brauc pie mums, kādi tam motori un cik tas maksā.

Attēlā redzamais Multivan Life maksā 67 440 eiro. Papildus standarta aprīkojumam tam ir divtoņu krāsojums, kurš vien jau izmaksā vairāk nekā 2700 eiro. Labā ziņa - Volkswagen izveidojis vairākas aprīkojuma pakotnes, kas samazina papildaprīkojuma cenas. Piemēram, Energetic pakotnē, kas pieejama tikai plug-in hibrīdiem, ietilpst trīs zonu klimata iekārta, pirmo reizi Multivan sastopamais panorāmas jumts, lielāks multimediju ekrāns un daudz kas cits.

Lielais Volkswagen ar štepseli ir kas jauns. Multivan izmantota gadiem pazīstamā 1,4 TSI un elektromotora kombinācija ar sešu pārnesumu DSG. Šis komplekts nevainojami darbojas Golf GTE un der arī Passat lādējamiem hibrīdiem, bet septiņvietīgam auto tomēr šķiet mazliet par knapu.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Ir jau mazliet jocīgi, ka tādai automašīnai nav dīzeļa. Pazīstot Volkswagen Nutzfahrzeug nodaļu, viņi lēni ieskrienas, bet pēc tam nav apturami. Gan jau tā motoru sadaļa tiks atrisināta un ar vienu tvertni varēsim nobraukt vai 1000 km."

Lai gan jaunais Multivan TDI tika izsludināts marta sākumā, līdz mums tādi auto nonāks tikai 2023. gadā. Vislētākos Multivan ar 1.5 benzīna dzinējiem Baltijā arī nepiedāvās, bet braukt ar 204 ZS 2 litru turbo šķiet nedaudz izšķērdīgi. Tā nu paliek tikai hibrīds, kas vienlaikus ir arī jaudīgākais Multivan spēka agregāts - 218 ZS.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Savā ziņā ir pat jautri. Iekāpjot pie stūres un nobraucot knapi 20 metrus, iespaids ir tāds pats kā prezentācijā Vācijā: tas ir jebkas, tikai ne Multivan. Tas izskatās citādi, es tajā sēžu citādi, es no tā redzu citādi, brauc savādāk. Bet tajā pašā laikā mašīnā ir kaut kas ļoti pazīstams."

Ja mēs uzbrauktu jauno Multivan uz pacēlāja, tad dažas balstiekārtas detaļas šķistu pazīstamas. Tikpat pazīstama ir arī skaņa ar kādu aizmugurējā piekare uztver mūsu bedres.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Bet nu viss pārējais... Kaut kā tie gēni ir sakrustojušies tā, ka mums ir iznācis pavisam cits auto."

Tā ir. Multivan 7 ražots uz Volkswagen vieglo auto platformas, tāpēc ir daudz kā tāda, kam ceļš uz Multivan 6.1 paliek slēgts. Nav jau tā, ka velosipēds būtu izgudrots otrreiz, bet šis ir ļoti labs velosipēds. Viss izkārtots līmeņos, un arī DSG puļķītis, kam atrasta vieta paneļa augšdaļā un izskatās jocīgi, ir gana ergonomisks un ērti lietojams. Pēc Normunda Avotiņa teiktā: "Neradās neviena situācija, kad tas ieķertos atpakaļgaitā vai neislēgtos draivā. Tas kloķītis ir ne vien izskatīgs, bet arī ērts."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Viens gan Multivenā palicis dzelžaini nemainīgs - galvenais te ir šoferis. Viss šķiet iekārtots tikai un vienīgi viņa ērtībām. Pat kaste ar atlokāmu galdiņu patiesībā domāta kā parocenis priekšā.

Normunds Avotiņš: "Vēl viens novērojums. Multivan 6.1, ko daži uzskata par pēdējo īsto Multivan, aizmugurē mazliet krata. Tas tomēr ir komercauto! Jaunais Multivan tomēr ir līganāks."

Iespējams, tas ir tādēļ, ka vismaz subjektīvi tas šķiet smagāks par veco. Ņemot vērā jauno šasiju un daudz vieglākus sēdekļus aizmugurē, tas ir neparasti.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Grūti iedomāties, kas te varētu nepatikt. Materiāli, salikums, krāsas, viss ir pareizi. Gaumīgi, bez pārspīlējumiem, īsts vācu auto. Var just, ka mašīna arī pēc 10 gadiem izskatīsies labi. Jo ir jau tā, ka parādās citi ražotāji, kas brīžiem pievelk tuvu klāt Multivanam. Bet tad Volkswagen uzmet salto atmuguriski, izlaiž jaunu modeli, un viss nostājas savās vietās."

Par šo sasniegumu tiek prasīta atbilstoša samaksa. Jaunā Volkswagen Multivan sākuma cena ir 42,5 tūkstoši eiro, kamēr lādējamais hibrīds ir 5000 eiro dārgāks.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Volkswagen Multivan 1.4 eHybrid Energetic

+ pārdomāta, kvalitatīva kabīne

+ vieglāka salona transformēšana

+ vieglā auto vadāmība

- smagnējs paātrinājums

- piekares trokšņi aizmugurē

- augsta pilnā cena

Dzinējs: 1395 ccm, R4 turbo PHEV

Jauda: 218

Paātrinājums: 11,6

Patēriņš: 1,5

CO2: 34

Cena: 67 440*

*) modeļa sākuma cena - 42 557 eiro.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu