Eksperts iesaka, kā drošāk izbraukt Lubānas ielas rotācijas apli

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no Degpunktā sižeta

Jezga Lubānas ielas rotācijas aplī ir liela katru dienu. Un, tā kā Pierīga ir izaugusi un iedzīvotāju skaits pilsētas pievārtē ar katru gadu palielinās, palielinās arī satiksmes intensitāte rotācijas aplī, kurš aizvien sagādā galvassāpes pat pieredzējušiem autobraucējiem.

Arvien vairāk iedzīvotāju izmanto šo apli, lai tiktu uz savām mājām vai rīta pusē uz darbu. Bet, kā norāda TV3 raidījums Degpunktā, šoferus kaitina pamatīgā jezga rotācijas aplī; intensīvākas mašīnu plūsmas brīžos lokveida kustība daudziem braucējiem kļūst par īstu pārbaudījumu.

Kāds neprot dinamiski iebraukt aplī, kāds nesaprot, ka, meklējot savu izeju, nav jābrauc viscaur pa ārējo joslu, kāds neapzinās, ka, vienam otru palaižot, nākamreiz arī pašam sastrēgums būs mazāks.

Drošas braukšanas skolas eksperts Jānis Vanks piekrīt, ka problēma ir vairāk nekā viena, bet globālas pārmaiņas tik drīz nav gaidāmas un ir jāiemācās pielāgoties: "To problēmu cēloņu šajā aplī ir ļoti daudz, sākot ar to, ka aplis ir par mazu. Ir skaidrs, ka ir jāciena vienam otru un jāsaprot elementāras pieklājības normas."

Tas nozīmē - ja, piemēram, iebraucat aplī no Lubānas ielas un jums jātiek atpakaļ šajā pašā ielā, izmantojiet trešo vai sliktākajā gadījumā otro joslu, bet ne pirmo.

"Ir skaidrs, ka nevar braukt visu apli pa pirmo joslu. Tāpat jāņem vērā, ka vieglo automašīnu vadītājiem ir jāņem vērā kravas automašīnas, jo tām ir daudz "aklo zonu"," stāsta eksperts.

Vienu nestandarta risinājumu, lai visiem braukt būtu vieglāk, eksperti iesaka aizņemties no Eiropas, kur šāda prakse ir jau mūžsena – iebraucot aplī, izmantot kreiso pagriezienu. Tādā veidā tiks norādīts, ka vēlaties pārvietoties uz tālāko joslu apļa iekšpusē.

Arī eksperts norāda, ka lielu ļaunumu kreisā pagrieziena rādīšana nedos. Tieši pretēji – aplī braucošie sapratīs, ka vēlaties kustību veikt pa kādu no iekšējām joslām.

Visbiežākā bēda ir šoferu bailes, ka viņi netiks atpakaļ savā joslā, un tas liek stūrgalvīgi braukt pa labo ārējo malu, bloķējot izbraukšanu citiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu