Metrobusa līnijas būvniecību Rīgā plānots sākt 2024. gadā; izveidei atsavinās 28 zemesgabalus

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
"Rīgas satiksme" sabiedriskā transporta shēma.
"Rīgas satiksme" sabiedriskā transporta shēma. Foto: Edijs Pālens/LETA

Metrobusa līnijas būvniecību Rīgā, Dzelzavas ielā plānots sākt 2024. gadā, turklāt Rīgas domes Pilsētas īpašuma komiteja otrdien atbalstīja 28 zemesgabalu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām metrobusa līnijas izbūvei Rīgā.

Atsavinās 28 īpašumus

Jau ziņots, ka šie zemesgabali vai to daļas atrodas ielu sarkanajās līnijās un ir nepieciešami neatkarīgas sabiedriskā transporta līnijas un ar to saistītās veloinfrastruktūras izbūvei Dzelzavas ielas posmā no Jorģa Zemitāna tilta līdz Juglas ielai.

Liela šo zemesgabalu daļa nepieciešama tieši gājēju ietves un veloceliņa izbūvei.

Pēc sākotnējām aplēsēm indikatīvās metrobusa līnijas izmaksas ir aptuveni 40,2 miljoni eiro.

Finansējumu šim projektam paredzēts iegūt no Eiropas Atveseļošanas fonda.

Kā informē pašvaldība, metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.

Metrobusu līnijas mēdz veidot, paredzot iespēju tramvaja izbūvei nākotnē, pieaugot pasažieru skaitam.

Arī šajā gadījumā tiks nodrošināta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei, ja tas kļūs nepieciešams.

Projekts paredz no autosatiksmes neatkarīgas sabiedriskā transporta brauktuves izveidi Dzelzavas ielā starp Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā.

Pa šo brauktuvi ar luksoforu prioritāti un īpaši labiekārtotām pieturām plānots organizēt visu sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet virzienā uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots organizēt pagarinātu 23.trolejbusa maršrutu no Centrālās dzelzceļa stacijas.

Visā ielas garumā plānots sakārtot ietves un krustojumus, izbūvēt kvalitatīvus veloceļus un vairākas jaunas gājēju pārejas - kā arī izbūvēt trūkstošo Dzelzavas ielas posmu.

Būvniecību Rīgā plānots sākt 2024. gadā

Pašlaik ir veikta projekta priekšizpēte, otrdien informatīvajā tiešsaistes pasākumā informēja projekta īstenotāju pārstāvji. Šogad plānots uzsākt būvprojekta izstrādi, kas varētu noslēgties 2023.gada beigās. Šajā pašā laikā plānots nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanas process.

Savukārt projekta būvniecība varētu tikt īstenota no 2024. gada līdz 2026. gada vidum.

Pēc sākotnējām aplēsēm indikatīvās metrobusa līnijas izmaksas ir aptuveni 40,2 miljoni eiro.

Kā informē pašvaldība, metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.

Metrobusu līnijas mēdz veidot, paredzot iespēju tramvaja izbūvei nākotnē, pieaugot pasažieru skaitam. Arī šajā gadījumā tiks nodrošināta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei, ja tas kļūs nepieciešams.

Projekts paredz no autosatiksmes neatkarīgas sabiedriskā transporta brauktuves izveidi Dzelzavas ielā starp Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā, pie tirdzniecības centra "IKEA".

Pa šo brauktuvi ar luksoforu prioritāti un īpaši labiekārtotām pieturām plānots organizēt visu sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet virzienā uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots organizēt pagarinātu 23.trolejbusa maršrutu no Centrālās dzelzceļa stacijas.

Visā ielas garumā plānots sakārtot ietves un krustojumus, izbūvēt kvalitatīvus veloceļus un vairākas jaunas gājēju pārejas - kā arī izbūvēt trūkstošo Dzelzavas ielas posmu.

Šis projekts ieviesīs augstas kvalitātes sabiedrisko transportu Purvciemā kā apkaimē ar lielāko iedzīvotāju skaitu Rīgā un nodrošinās ātru un ērtu sabiedriskā transporta savienojumu uz strauji augošo Dreiliņu apkaimi un teritoriju ap Juglas ielu, norāda pašvaldība.

Savukārt Zemitānu stacijā pasažieri varēšot ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.

Projekts ir daļa no Eiropas Aveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu