Škoda RS kļūst elektriska. Pirmais brauciens ar jauno Enyaq Coupe

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

100% elektriskais krosovers Škoda Enyaq iV pagājušā gadā pārsteidza ne tikai Eiropas, bet arī Latvijas elektromobiļu tirgu. Tam drīzumā pievienosies jaunais Škoda Enyaq iV Coupe, kas aprīļa beigās debitēs izstādē Auto 2022.

Kopā ar pasaules čempionātam hokejā paredzētajiem elektromobiļiem Enyaq noslēdza 2021. gadu ar gandrīz 100 jaunreģistrētām vienībām - cienījami iesācējam, kas Škoda joprojām ir iepretim bezizmešu automobiļu veterāniem!

Taču Mlada Boļeslavā nav laika dusēt uz lauriem - drīz pēc sportiskā Enyaq Sportline iznākšanas internetā sāka cirkulēt vēl dinamiskāka modeļa pirmās skices. Un te nu tas ir - jaunais Škoda Enyaq Coupe iV. Līdzīgi tādiem auto kā Cayenne Coupe vai Volkswagen ID 5, kupeja tehniski ir identiska oriģinālam - tikai ar slīpu aizmuguri. Izlūkot, kas aiz tā visa slēpjas, Auto ziņu filmēšanas grupa devās uz jaunā elektromobiļa pirmajiem testiem Itālijā.

Kā jau sporta versijai pienākas, tā būs dārgāka par oriģinālu. Toties jau standartā aprīkota ar panorāmas jumtu, dizaina komplektu virsbūves krāsā un lielākajām vilkmes baterijām.

Toms Timoško, žurnāla Klubs auto žurnālists: "Coupe versijas kopumā SUV segmentā kļūst populāras, līdz ar to Škoda rīkojusies pareizi, piešķirot tādu arī Enyaq. Izskatās elegantāks. Varbūt nedaudz pazūd praktiskums, bet tas nespēlē lielu lomu, jo viņš izskatās sportiskāk."

Un tas vēl nav viss. Coupe virsbūvē debitē pirmais 100% elektriskais RS divīzijas modelis Škodas vēsturē. Tas uzreiz jau saņem crystal face radiatora resti, virkni RS atribūtu un šo satriecošo mamba green krāsu.

Toms Timoško: "Interesanti, ka ir plaša krāsu gamma. RS tradicionālās spilgtās krāsas arī šeit pieejamas. Dažiem autoražotājiem ir piecu toņu pelēka krāsa, bet te ir atšķirīgas krāsas. Tas ir labi, ņemot vērā, cik pelēka ir satiksmes plūsma Latvijā."

Pat ja Enyaq Coupe RS nebūs tik kliedzošā krāsā, tas tik un tā paliks īpašs auto - sevišķi salonā.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Aldis Zelmenis, TV Auto ziņas: "Te izdarīts viss, lai īpašnieks justos piederīgs RS saimei. Te ir skaista stūre ar izšuvumu, tie ir arī uz paneļa. Lieliski sporta sēdekļi ar sānu atbalstu. Padomāts, lai justos, kā jājūtas RS automobilī."

Toms Timoško: "Jāsaka, ka RS versija kļuvusi neparasti komfortabla. Vienlaikus tā ir ātra taisnē. To nevajadzētu uzskatīt par sporta automašīnu, bet ģimenes auto, kas var braukt ļoti ātri."

Pilnpiedziņa un 300 zirgspēku summārā jauda dara savu - 6,5 sekundes līdz "simtam". RS ir vienīgais Enyaq, kas sasniedz maksimālo ātrumu 180 km/h. Citiem ir mazāk.

Aldis Zelmenis: "Iespējams, ka šis ir komfortablākais RS, kāds jebkad bijis. Automobilis brauc pārliecinoši, bet pamatā stāsts ir pat komfortu. Nav mazās Fabia vai Octavia RS asuma. Te viss saistīts ar komfortu."

Ja jau tā, ielūkosimies aizmugurējos sēdekļos.

Aldis Zelmenis, TV Autoziņas: "Virsbūves līnija ir zemāka, attiecīgi iekāpšana ir nedaudz grūtāka, Esmu apsēdies pats aiz sevis, virs galvas ir daudz vietas, ceļiem arī. Ja izvēlas Enyaq vai Enyaq Coupe, komforta ziņā neviens nebūs apdalīts."

Nekādu lielo atkāpju faktiski nav arī Coupe bagāžniekā. Drīzāk jau otrādi!

Aldis Zelmenis: "Pats bagāžnieka vāks paceļas ļoti augstu. Pat basketbolists droši var nāk klāt, neatsitot galvu. Uzreiz tiec klāt visam, kas ir bagāžas nodalījumā. Cepuri nost."

Labākas aerodinamikas dēļ kupejai pat ir par 10 - 15 km labāka sniedzamība nekā oriģinālam Enyaq iV. Elektromobili varēs iegādāties arī ar vienas ass piedziņu un 62 kWh bateriju - mazāk gan ne. RS, protams, rezervēta 82 kWh baterija un tikai.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Aldis Zelmenis: "Jāatceras, ka RS versija elektromobilim ir pirmo reizi, un tas ir pilnīgi citāds automobilis nekā citi Škoda RS modeļi."

Līdzšinējā pieredze rāda, ka coupe krosoveru īpatsvars viena modeļa ietvaros Latvijā ir liels, reizēm pat lielāks nekā Rietumeiropā. Enyaq Coupe pie mums gaida.

Toms Timoško: "Es domāju, ka pievilks jaunāku auditoriju."

To gan vēl redzēsim. Lai gan RS sērijveidā aprīkots ar izveicīgu progresīvo stūrēšanas iekārtu, tas nav straujo pagriezienu meistars, jo tomēr ir diezgan augsts. Jāpatur prātā arī uzsvars uz komfortu pat ar 20 collu riteņiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu