LDz ar Kazahstānas dzelzceļa vadību pārrunā sadarbības iespēju paplašināšanu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ivars Soikāns/LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) vadība ar Kazahstānas dzelzceļa vadību pārrunājusi sadarbības iespēju paplašināšanu kravu pārvadājumos un piedāvājusi lokomotīvju modernizācijas pakalpojumus, pavēstīja LDz pārstāvji.

Turpinot vizīti Centrālāzijas valstīs, LDz un tās meitassabiedrību SIA "LDz Cargo" un SIA "LDz loģistika" vadība šonedēļ tikās ar Kazahstānas dzelzceļa vadību un apmeklēja Kazahstānas dzelzs sakausējumu rūpnīcu "YDD", kur pārrunāja tās ražotās produkcijas pārvadāšanas iespējas.

Kazahstānas galvaspilsētā Nursultanā notika LDz valdes priekšsēdētāja Māra Kleinberga tikšanās ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Nurlanu Sauranbajevu, pārrunājot Kazahstānas kravu īpašnieku kravu pārvadājumu palielināšanas iespējas.

Tāpat Kazahstānas dzelzceļa vadība bija ieinteresēta LDz meitassabiedrības SIA "LDz ritošā sastāva serviss" pieredzē manevru lokomotīvju ČME3M un maģistrālo lokomotīvju 2M62UM modernizācijā, informē kompānijas pārstāvji.

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka šobrīd daudzās valstīs ar sliežu platumu 1520 milimetri, tostarp Kazahstānā, trūkst jaunu, modernu lokomotīvju. Tā kā jaunu lokomotīvju iegāde no pasaules ražotājiem nozīmē lielas investīcijas, kuras uzņēmumi ne vienmēr ir gatavi veikt, LDz pakalpojums ir Kazahstānas dzelzceļam pievilcīgs, jo LDz pieredze lokomotīvju modernizācijā ļauj piegādāt atjaunotu lokomotīvi gandrīz divas reizes lētāk.

Atsaucoties Kazahstānas sadarbības partneru uzaicinājumam, Kleinbergs un "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga 22.aprīlī Kazahstānā, Karagandā, tikās arī ar dzelzs sakausējumu rūpnīcas "YDD" vadītāju Jerlanu Nigmatuļinu, lai pārrunātu šīs rūpnīcas ražojumu pārvadāšanas iespējas, izmantojot LDz infrastruktūru un Latvijas ostas. "YDD" ir viens no vadošajiem dzelzs sakausējumu ražotājiem Kazahstānā, kas produkciju eksportē uz 49 pasaules valstīm visos kontinentos.

Kleinbergs min, ka LDz koncerna uzņēmumi šobrīd intensīvi strādā pie dažādām apgrozījuma palielināšanas iespējām, tostarp kompānija meklē jaunus tirgus kravu pārvadājumiem, kā arī piedāvā pieredzi un pakalpojumus lokomotīvju modernizācijā.

Kleinbergs prognozē, ka nākotnē, ļoti iespējams, izdosies palielināt kravu pārvadājumu apmērus savienojumā Kazahstāna-Latvija.

LDz pārstāvji atzīmē, ka pēc pārbūves lokomotīves ir būtiski ekonomiskākas, jaudīgākas un komfortablākas lokomotīvju vadītājiem, turklāt ekspluatējot šīs lokomotīves, pārvadātājs var piedāvāt klientam izdevīgākus pārvadājumu tarifus, jo pārvadājums kļūst daudz efektīvāks. Pēc dīzeļlokomotīvju atjaunošanas to darbības jauda pieaug par 50% un degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 17%, tādējādi CO2 izmešu apmērs sarūk par 15 000 tonnu gadā.

Šogad maijā plānota Kazahstānas dzelzceļa pārstāvju vizīte Latvijā, lai klātienē aplūkotu modernizētās lokomotīves un iepazītos ar "LDz ritošā sastāva serviss" darbu un piedāvātajiem pakalpojumiem.

Jau vēstīts, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 249,177 miljoni eiro, kas ir par 1,9% mazāk nekā 2020.gadā, bet koncerns guva peļņu 3,909 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu