Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad aprīlī, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 4,9% salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Mazumtirdzniecības apgrozījums aprīlī Latvijā pieaudzis par gandrīz 5%
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 3,2%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, auga par 9,5%, bet autodegvielas samazinājās par 3,9%.
Statistikas pārvaldē norāda, ka, salīdzinot ar 2021.gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 72,7%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 37,4% un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 14,1%.
Vienlaikus apgrozījums salīdzinājumā ar pagājušā gada aprīli samazinājās mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 14,6%, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 8,1% un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā - par 6%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad aprīlī salīdzinājumā ar pagājušā gada aprīli pieauga par 20,4%.
Savukārt 2022.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 4%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kāpums par 1,3%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 4,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības apmēri saruka par 13,1%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 6,9%, kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 6% un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 2,6%.
Tajā pašā laikā lielākais apgrozījuma kritums mēneša laikā bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces - par 15,8%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 14,6% un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 11,6%.
Kā aģentūrai LETA norādīja Ekonomikas ministrijā, pašlaik iedzīvotāju pirktspēju negatīvi ietekmē augošais cenu līmenis. Līdz ar to secināms, ka nākotnē iedzīvotāji finanšu līdzekļus vairāk tērēs pirmās nepieciešamības precēm - pārtikai un ikmēneša maksājumiem, tādējādi atliekot nepārtikas preču, tai skaitā, lielāku pirkumu iegādi.
2022.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,8%.