Maratons: vērtīgi ieteikumi, ko ņemt vērā, tam gatavojoties

Apmaksāta informācija
Maratons: vērtīgi ieteikumi, ko ņemt vērā, tam gatavojoties
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Foto: Publicitātes foto

Skriešana ir no tiem sporta veidiem, kas spēcina ķermeni, pozitīvā veidā ietekmē psihoemocionālo labsajūtu, kā arī rada gandarījumu un citas patīkamas izjūtas. Taču, ja Tavos plānos ietilpst savu fizisko spēju pārbaudīšana kādā no maratoniem, iesakām skriešanas sacensībām jau savlaicīgi un rūpīgi sagatavoties. Raksta turpinājumā ir apkopoti ieteikumi un padomi, lai maratons Tev izvērstos patīkamā piedzīvojumā.

Maratons – kā tam vislabāk sagatavoties

Foto: Publicitātes foto

Nenoliedzami, arī skriešanas laikā ķermenis tiek pakļauts augstas intensitātes slodzei, tādēļ, lai izvairītos no dažāda veida veselības problēmām, ko var radīt neadekvāti izvēlēta fiziskā slodze, neatbilstošs ekipējums un nepareiza skriešanas tehnika, ieteicams rūpīgi sekot līdzi savai pašsajūtai un nepieciešamības gadījumā konsultēties ar kādu profesionālu sportistu vai ārstu. Lūk, daži no padomiem, ko ņemt vērā, izvēloties piedalīties maratonā:

  • sastādi treniņa plānu. Gatavošanās maratonam ir jāuzsāk jau laicīgi. Vismaz gadu pirms noteiktā sacensību datuma nedēļas laikā jāspēj noskriet vismaz 30 kilometri. Ja nepieciešams, konsultējies ar kādu profesionāli, kurš palīdzēs sastādīt adekvātu treniņa plānu vienmērīgai slodzes palielināšanai un labāka rezultāta sasniegšanai.

  • ievēro sabalansētu uzturu. Arī uzņemtajai pārtikai ir ļoti būtiska loma. Piemēram, 30 minūtes pēc treniņa ir vislabākais laiks, kad ķermenis spēj pārstrādāt un papildināt iztērēto ogļhidrātu un olbaltumvielu daudzumu.

  • sarūpē atbilstošu ekipējumu. Iegādājies skriešanai piemērotus apavus, kā arī apģērbu, kas nodrošinās komfortu visa skrējiena laikā un ļaus vēl labāk sasniegt mērķus.

Skriešanas maratoni Latvijā un Baltijā

Kad ir veikti priekšdarbi dalībai maratonā, laiks notestēt savu fiziskās sagatavotības līmeni, uzstādot jaunu rekordu. Gan Rīgā, gan arī Baltijā un citviet Eiropā ik gadu tiek rīkoti dažādi maratoni, kuros piedalīties var gan pieaugušie, gan bērni.

Skriešanas sacensības Rīgā

“Rimi” Rīgas maratons ir kļuvis par vienu no gaidītākajiem ikgadējiem notikumiem skrējēju vidū. Nākamajā gadā maratons norisināsies no 6. līdz 7. maijam, taču reģistrēties tam var jau šobrīd. Turklāt nākamgad šīs skriešanas sacensības ir iecerētas kā pirmā pasaules čempionāta ģenerālmēģinājums skriešanā, tādēļ šī ir lieliska iespēja, lai pieteiktu savu dalību. Atliek vien izvēlēties savām spējām un sagatavotības līmenim atbilstošāko distanci, ko mērot.

Skriešanas sacensības Baltijā

Baltijas maratoni sniedz iespēju sevi pierādīt dažādās skriešanas sacensībās ne vien Latvijā, bet arī citviet Baltijā, vienlaikus iepazīstot kaimiņvalstu kultūru un sajūtot īstenu kopības sajūtu, ko siedz kopīgs skrējiens. Ja vēlies savā ikdienā ieviest jaunus izaicinājumus, vienlaikus pārbaudot savas fiziskās spējas citā līmenī, piesakies maratoniem, kas norisinās Igaunijā vai Lietuvā.

Šādos skriešanas maratonos ir atļauts piedalīties arī bērniem. Taču arī bērnu maratons paredz pienācīgu un rūpīgu sagatavošanos tam. Vismaz 2 mēnešus pirms sacensībām ieteicams bērnu sākt pieradināt pie skriešanas slodzes, neraugoties uz to, ja atvasei jau ikdienā ir aktīvs dzīvesveids.

Lai arī maratonu sezona vēl nav noslēgusies, iesakām laikus sākt gatavoties nākamajai. Savukārt, ja Tev ir vēlme vēl šogad izmēģināt savus spēkus kādā no skriešanas sacensībām, maratoni 2022. gadā tiek organizēti arī vasaras noslēgumā – augustā, kā arī rudens periodā.

Vairāk par fiziskajām aktivitātēm sava ķermeņa izturības stiprināšanai lasi Ondo sagatavotajā rakstā: “Fiziskās aktivitātes: kādēļ nepieciešamas un kā noteikt fiziskās sagatavotības līmeni”.

Lasītākais šodien
Top raksti
Uz augšu