"Rīgas siltums" apkuri Rīgā pieslēdzis ap 400 ēkām; RNP klienti apkuri vēl nepieslēdz

TVNET/LETA
"Rīgas siltums" apkuri Rīgā pieslēdzis ap 400 ēkām; RNP klienti apkuri vēl nepieslēdz
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Shutterstock

AS "Rīgas siltums" apkuri galvaspilsētā pieslēdzis aptuveni 400 ēkām, savukārt SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) klienti savās ēkās apkuri nesteidz pieslēgt, noskaidroja aģentūra LETA.

"Rīgas siltums" informēja, ka apkure šobrīd pieslēgta 6% no kopējā ēku skaita, kam uzņēmums piegādā siltumenerģiju.

Savukārt RNP ir saņēmis tikai vienu pieteikumu, kurā ēkas iedzīvotāji pauduši vēlmi pieslēgt apkuri.

RNP pārstāve Una Grenevica informēja, otrdien RNP un "Rīgas siltuma" vadītāji vienojās par apkures savlaicīgu pieslēgšanu RNP namiem, balstoties uz ilgtermiņa laika prognozi.

Uzņēmumā paskaidroja, ka lēmums par apkures pieslēgšanu tiks pieņemts, ja ilgtermiņa laika prognoze uzrādīs tendenci gaisa temperatūrai pazemināties un saglabāties zemai.

Tikšanās laikā panākta vienošanās, ka apkuri pieslēgs, bastoties uz ilgtermiņa laikapstākļu prognozēm, lai izvairītos no nepamatotas daudzdzīvokļu māju iedzīvotāju saldēšanas un ar to saistītu elektroapsildes iekārtu lietošanu, kuru jauna neatbilst māju elektriskās instalācijas sistēmām.

RNP norāda, ka apkures pieslēgšana uzņēmuma apsaimniekotajās mājās aizņem nedēļu. Ja apkures pieslēgšana notiek pēc straujas vairāku dienu gaisa temperatūras pazemināšanās un temperatūra turpina pazemināties, pastāv nepamatots salšanas risks, līdz pēdējās apkurei pieslēdzamās ēkas saņem siltumu.

"Apkures pieslēgšana vienmēr ir bijis komplicēts process, kurā jāņem vērā liela skaita atšķirīgu cilvēku intereses. Šogad, ņemot vērā kopējo izmaksu slogu, kas ir būtiski pieaudzis saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainai, uzdevums ir vēl sarežģītāks, tomēr ir skaidrs, ka, būtiski pazeminoties temperatūrai, jābūt gataviem apkures sezonas sākumam," norāda RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis.

Viņa ieskatā neesot pieļaujama situācija, ka godprātīgie maksātāji nevar saņemt pakalpojumu, tādēļ ka normatīvajos aktos palikuši neatrisināti robi. Tādēļ viņš pauž pateicību "Rīgas siltuma" vadībai par lēmumu apkures pieslēgšanā ņemt vērā ilgtermiņa laika prognozi.

Apkures sezonas beigās RNP klientu parāds par saņemto siltumenerģiju bija 3,6 miljoni eiro. Šobrīd RNP pārvaldīto māju kavētais parāds pret "Rīgas siltumu" ir ap 0,8 miljoni eiro.

RNP iesniedzis virkni apliecinājumu darbam ar debitoriem - informāciju par debitoriem, kuru parādi nodoti zvērinātiem tiesu izpildītājiem, informāciju par parādiem, kas ir nepiedzenami, kā arī informāciju par miršanas faktu atsevišķos gadījumos.

Turklāt no 1.septembra netiek piemēroti soda procenti kavētiem maksājumiem ne no "Rīgas siltums", ne RNP puses.

TVNET jau ziņoja, ka RNP apsaimniekotajās mājās plāno samazināt apkures temperatūru par 1-2 grādiem, lai mazinātu izmaksas par aptuveni 5%-10%. Tomēr dzīvokļu īpašnieki ar vairākuma balsojumu var pieņemt kopības lēmumu par to, lai temperatūra netiek samazināta.

Kā ziņots, RNP 2021.gadā strādājis ar 4,1 miljona eiro peļņu. Uzņēmuma apgrozījums palielinājies par nepilniem 10%, salīdzinot ar 2020.gadu, un bija 61,149 miljoni eiro.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu