FOTO ⟩ Ielūkojies! BMW jubilejas izdevums – pirmais XM modelis

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

BMW XM ir zīmola jubilejas gada galvenais notikums, un tas ir arī pirmais BMW M oriģinālais modelis kopš BMW M1 radīšanas. Inovatīvā "M Hybrid" piedziņas sistēma, ekstravagantais dizains un progresīvā luksusa atmosfēra automobiļa iekšpusē rada jaunu interpretāciju par vidējās jaudas sporta automobiļa (SAV) koncepciju augstas veiktspējas segmentā.

Veiktspēja un braukšanas pieredze bez emisiju izplūdes

BMW XM "M Hybrid" piedziņas sistēmas kopējā jauda ir 480 kW/653 ZS (ko rada iekšdedzes dzinēja ar jaudu līdz 360 kW/489 ZS un elektriskās piedziņas sistēmas ar jaudu līdz 145 kW/197 ZS kombinācija).

Tā pamatā ir jaunizstrādāts, augstspiediena V8 motors ar modernāko "M TwinPower Turbo" tehnoloģiju. Astoņu cilindru dzinējam palīdz elektromotors, kas integrēts astoņu pakāpju "M Steptronic" transmisijā. Piedziņas sistēma nodrošina maksimālo kopējo griezes momentu 800 Nm/590 ZS.

Ar "M Hybrid" pogu uz centrālās konsoles var izvēlēties vienu no trim darbības režīmiem – hibrīda, "eCONTROL" un elektrisko režīmu, kas paredzēts braukšanai ar nulli izdalītajām emisijām, braucot ar ātrumu līdz 140 km/h un veicot maksimālo distanci 82-88 km WLTP ciklā.

Tas ir iespējams, pateicoties litija jonu augstsprieguma akumulatoram, kas iebūvēts automobiļa apakšdaļā. Kombinētais uzlādes bloks nodrošina maiņstrāvas uzlādi ar jaudu līdz 7,4 kW. Ja tiek izvēlēts Sport vai Sport Plus režīms, tad piedziņas sistēma darbojas hibrīda režīmā.

Piedziņas duetu veido pilnpiedziņas sistēma "M xDrive", kuras aizmugurējās piedziņas novirzīšana ir īpaši pamanāma 4WD Sport režīmā. Autovadītāji var izvēlēties arī 4WD Sand režīmu, kas ir īpaši izstrādāts braukšanai pa kāpām un līdzīgiem segumiem.

Izteiksmīgs dizains kā klātbūtnes un veiktspējas izpausme

Priekšējie lukturi, kas atdalīti divos stāvos, BMW nieru režģis ar zelta krāsas kontūru un nepārtrauktu kontūras apgaismojumu, kā arī lielas gaisa ieplūdes atveres ir priekšējās daļas raksturīgākās iezīmes. Automobiļa sānus akcentē zelta krāsas josla, savukārt aizmuguri – BMW logotipi, kas iegravēti aizmugurējā logā. Standarta aprīkojumā ir uzstādīti 21 collas M vieglmetāla sakausējuma diski, bet iespējams izvēlēties arī 22 collas vai 23 collas diskus.

Foto: Publicitātes foto

BMW XM ārējā dizaina izteiksmīgais stils turpinās arī automobiļa iekšpusē. Standarta aprīkojumā ietilpst M daudzfunkcionālie sēdekļi, ceļgalu spilventiņi un modelim pielāgots M ādas stūres rats, kā arī M specifiska grafika, tostarp BMW izliektā ekrāna un BMW "Head-Up" ekrāna maiņas gaismas.

Interjera pielāgošanai ir pieejami četri dažādi apdares materiāli, kā arī jauna "Vintage" āda instrumentu paneļa un durvju paneļu augšdaļai. Apkārtējais apgaismojums, četru zonu automātiskā klimata kontrole, "Harman Kardon Surround" skaņu sistēma un "Travel & Comfort System" ir arī standarta aprīkojums, savukārt papildaprīkojuma sarakstā ir "Bowers & Wilkins Diamond Surround" skaņu sistēma ar 1500 vatu pastiprinātāju un četriem papildu skaļruņiem jumta zonā.

Pielāgota braukšanas pieredze ar vienu pogas pieskārienu

Standarta specifikācijā ietilpst braukšanas palīgsistēmas, kas ietver frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu, joslu uzraudzības sistēmu, tostarp atgriešanos joslā sistēmu ar stūrēšanas palīgsistēmu, izvairīšanās palīgsistēmu, modrības palīgsistēmu un ātruma ierobežojumu informācijas sistēmu.

Papildaprīkojumā pieejamais "Driving Assistant Professional" apvieno aktīvo kruīza kontroli ar "Stop&Go" funkciju un virkni citu funkciju, tostarp stūrēšanas un joslu kontroles asistentu, luksoforu atpazīšanas sistēmu, automātisko ātruma ierobežošanas asistentu un aktīvo navigāciju.

Foto: Publicitātes foto

BMW XM vadības panelī uz centrālās konsoles ir modelim pielāgots pogu klāsts, kas ļauj personalizēt braukšanas pieredzi dažādos veidos. Pirmo reizi ir iekļauta "M Hybrid" poga, kas tiek izmantota, lai izvēlētos vēlamo piedziņas sistēmas darbības režīmu.

Ir arī "Setup" poga, kas nodrošina tiešu piekļuvi piedziņas sistēmas, šasijas, stūres, bremžu sistēmas, "M xDrive" un bremzēšanas enerģijas rekuperācijas līmeņa konfigurācijas iestatījumiem. Vēl viena poga ļauj izvēlēties piemērotāko M režīmu – kad autovadītājs no noklusējuma iestatījuma "Road" pārslēdzas uz "Sport", autovadītāja palīgsistēmu iejaukšanās tiek ierobežota līdz būtiskākajām funkcijām, kas nepieciešamas sportiskai braukšanai, tāpat kā informācijas ekrānā redzamais saturs.

Foto: Publicitātes foto

Papildus jaunajam BMW XM, 2023. gada rudenī modeļu klāstu papildinās arī īpaša "Label Red" versija. Šis būs BMW M GmbH vēsturē visjaudīgākais sērijveidā ražotais automobilis uz ceļiem, kas summēs 550 kW/748 ZS sistēmas jaudu ar maksimālo griezes momentu 1000 Nm/737 ZS.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu