Sankciju sekas: Krievijas tipogrāfijām draud darbības apturēšana aprīkojuma deficīta dēļ

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Tipogrāfija. Ilustratīvs foto
Tipogrāfija. Ilustratīvs foto Foto: AFP / Scanpix

Krievijas tipogrāfijas varētu apturēt savu darbu, jo Eiropas, Ziemeļamerikas un Japānas partneri vairs nepiegādā aprīkojumu un rezerves daļas, vēsta “Vedomosti”, atsaucoties uz lielāko tipogrāfiju vadītāju teikto.

Pēc viņu teiktā, aptuveni 90% tipogrāfiju aprīkojuma nāk no Krievijai “nedraudzīgām” valstīm, respektīvi – tām valstīm, kas pret Krieviju noteikušas sankcijas par tās īstenoto karu Ukrainā.

Drukāšanas un iespiešanas tehnika Krievijā ir ievesta galvenokārt no Eiropas. Lielākais importētājs bija Vācija, kas zināma ar tādām kompānijām kā “Heidelberg”, “Manrolan” un KBA. Tāpat aprīkojums piegādāts no Šveices, Itālijas, Kanādas un Japānas.

Pēc tipogrāfijas uzņēmuma “Pareto” direktora Pāvela Arseņjeva vārdiem, vairākas Eiropas kompānijas ir pārtraukušas līgumus pēc pašu iniciatīvas. Pārējie pārtraukuši sadarbību pēc piektās sankciju paketes, ko Eiropas Komisija ieviesa 8. aprīlī.

Atsevišķām iekārtām rezerves daļas tiek iepirktas caur paralēlā importa shēmām, taču lielākajai daļai poligrāfiskā aprīkojuma šādā veidā rezerves daļas nav iespējams iegādāties.

“Katrai mašīnai ir savs sērijas numurs, daudzas rezerves daļas ir unikālas, un tām ir noteikts sērijas numurs. Tas nozīmē, ka rezerves daļu ražotājs saprot, ka detaļa tiek sūtīta uz Krieviju, tādējādi aizliedzot tās nosūtīšanu,” skaidroja “Oktoprint” servisa pārstāve Larisa Daņilova.

Problēmas risinājums varētu būt aprīkojuma un rezerves daļu iepirkšana Indijā un Ķīnā, taču no turienes iespējams iegūt vien nelielu daļu tehnikas. Pēc Arseņjeva vārdiem, atsevišķas drukas mašīnas var iegādāties Ķīnā, taču to automatizācijas līmenis ir ļoti zems. Indijā ražotās iekārtas no Eiropas ražotajām atpaliek vismaz divas paaudzes.

Līdz ar to vienīgais “pareizais lēmums” šajā situācijā ir veco iekārtu izjaukšana un sadalīšana rezerves daļās. Tas ir tāds pats paņēmiens, kādu piekopj Krievijas aviācijas nozare.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu